2010. augusztus 16., hétfő

Kánikula menü

Joghurtos őszibarack krémleves









Egyszerű elkészíteni és ebben a kánikulában valóban üdítő egy kevés limmel megspriccelve.
Mivel hidegen készül , főzés nélkül, feltehetjük  a kérdést,  jogos-e a  krém leves elnevezés  vagy inkább a turmix esetleg   smothie lenne -e helyén való ?
Személyenként egy-egy hámozott őszibarackot 2 dl joghurttal összeturmixolok,  betétként citromfű levélkét ajánlok. Az elkészítese kevesebb mint 2 perc és a tűzhelyet sem kell bekapcsolni.

Hozzávalók :


  • 1 kg őszibarack 
  • 8 dl  joghurt
  • ágacska  friss citromfű
  • 1 db lime vagy citrom   


Cukkinis hús sáfrányos rizzsel, citromos paradicsommal





Az eredeti recept szerint bélszínt használnak, de én gyakran  helyettesítem szűzpecsenyével, most pedig karaj és hátszín kombinációt használtam. Ebből adódóan a karaj szeleteket kezdtem előbb sütni, előtte gondosan beforgattam liszt, törött fehérbors keverékébe és egy  kanálnyi olíva olajon átsütöttem, félidőben a hasonlóként előkészített hátszínt is hozzáadtam  mivel  a hátszín sütése nem vesz annyi időt igénybe, amint majdnem kész a hús az ugyancsak borsos lisztbe forgatott cukkini szeleteket is megsütöttem és a  kisebb darabokra vágott hagymát is  ( ha  csak vöröshagymánk van,  akkor azt ajánlom lereszelni, vagy nagyon apróra vágni) átforgattam, majd rácsavartam egy citrom levét, szükség szerint kevés vizet, vagy húslét, erőlevest is célszerű esetleg  jó minőségű száraz fehér bort hozzáadni, a mártás sűrűségét így beállítva, fedő alatt még néhány percig  hagyom és még roppanósan tálalom.






cukkinis hús sáfrányos  rizzsel


Mellé  a sáfrányos rizst  hagyományos módon készítünk .




hozzávalók :






  • 400 g nemes, színtiszta hús(bélszín,hátszín,szűzpecsenye)
  • 600 g cukkini
  • 40 g liszt
  • fehérbors,színes bors,
  • citrom
  • kanálnyi olívaolaj
  • 2-3 újhagyma vagy  egy kisebb póré ,vagy 1 vöröshagyma
  • 1-1,5 dl víz,vagy erőleves
  • citrom,
  • 1/ 2 dl száraz fehér bor
  • paradicsom
  • 250 g  rizs,
  • só,
  • kiskanál sáfrány a sáfrányos rizshez

  • személyenként  egy paradicsom -
  • ,1/2 citrom-, szeletelve a tálaláshoz
cukkinis hús sáfrányos  rizzsel





Az étkezés  záró akkordja  egy finom krém kávé.




                                                                      mokka


Jó étvágyat!

  Ha tetszett a bejegyzés, recept, készítsd el te is, ha van kedved írd meg a véleményed,örülnék neki! Csatlakozhatsz a rendszeres olvasókhoz, vagy követheted a Rozmaring & ibolya Facebook oldalát is, hogy ne maradj le a blog újdonságokról !
📷https://www.instagram.com/rozmaringesibolya/

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Printfriendly

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...