2010. október 14., csütörtök

Zsályás linzer és fahéjas almás rózsák


......megcsináltam, ilyen lett ! Már mint  a" betütészta "-nál
 http://betu-teszta.blogspot.com/2010/09/zsalyas-linzer.html látott  zsályás linzer, a debreceni  néni Csordás Dánielné receptje.

Zsálya van még mindig  a teraszon, az ötlet nagyon vonzott, már többször is gondoltam rá, most azonban eljött a cselekvés ideje is. A kisfiam egyik tanító nénije  búcsúzik  a gyerekektől, egy ideig  otthon marad,  kisbabát vár így evvel a süteménnyel  köszöntünk el Tőle.




Az arányokat nagyon jól eltaláltam,  a tészta  jól sikerült,  nem kellett a tejet  sem  hozzáadni elég volt  a vaj és tojás,  sima szép lett így is,  jól  lehetett vele dolgozni.  Hajdina lisztre cseréltem az eredeti receptben  szereplő kukorica lisztet. Talán ettől lett simább, könnyebben kezelhető .



                                                                                  A lisztet ajándékban kaptam 
ilyen csinos kis zsákocskában  van a hajdina liszt
nemrég, és bár kóstoltam már belőle készült  palacsintát és spenótos lepényt is, magam még nem dolgoztam vele korábban.
 





















 Én így csináltam :
 
 







  • Hozzávalók :     
      •   300  g.liszt
  •                             250  g vaj  (hűtőben tartott!)
  •                                 1  db tojás
  •                               80  g hajdina liszt
  •                               80  g cukor
  •                                    egész zsálya levél
  •                                    aprított friss zsálya levél
                                                                                   

   Gyors mozdulatokkal  a fentieket sima tésztává gyúrjuk az egész levelek kivételével, fóliában, hűtőben pihentetjük  kb 1/2 órát, kinyújtjuk, formázzuk, azaz most én  derelye vágóval négyzeteket alakítottam ki belőlük. Minden második tetejére zsálya levélkét ültettem, forró sütőben  sütőpapírral bélelt lemezen  sütöttem kb.  12-14 percig. A sima lapokat zsálya mézzel megkenve  összeragasztottam  kettőt -kettőt úgy, hogy felül a  levélkés legyen .
 
 


A lekvár helyett mézzel ragasztottam  össze a két darabot mert nekem  az október eleji méz vásáron sikerült  zsálya mézet is találnom, nem sok van   belőle, de azért legalább egy  termelő mindig hoz a vásárra.Gondoltam  ez  illik most  legjobban ehhez  a különleges süteményhez .





Amit nem vittünk el azt  sütőtök habbal töltöttem meg. Nagyon kellemes ízhatás így együtt sütőtök -zsálya - narancshéj. Érdemes kipróbálni! A sütőtököt sütőben megsütöm, belsejét kikaparom  mixelem  reszelt narancshéjjal, fahéjjal szerecsendióval, vaníliás cukorral, ízesítettem, tejszínt adok hozzá és habbá verem  evvel töltöm  a linzer tésztát .


útra készen a sütemények

A fahéjas almás rózsát próbáltam már a nyár végén készíteni, mert nagyon meg tetszett igen mutatós  akkor egy "elnyúlás" következtében remek  borkorcsolya lett belőle, most jobban figyeltem és íme a desszert azaz az édes változata. 
A recept számos  blogban megtalálható azért teszem csak ide mert ha évek múlva vissza nézem  innen egyszerűbb lesz megtalálni





E sütemény tésztája  leveles tészta  ezt  mi  is  elkészíthetjük, de készen is megvehetjük.
Ez utóbbi esetben   hagyjuk felengedni szoba hőmérsékletre  a leveles tésztát mielőtt dolgozni kezdünk vele.
Kiterítjük  vékonyra kinyújtjuk  és 3-4 cm széles csíkokat vágunk belőle  derelye vágóval.
Erre helyezzük sorban az előkészített lecsöpögtetett, almákat.
Az almákat enyhén meg kell párolni ,hogy ne törjenek könnyebben  formázhassuk a rózsákat.



A félbevágott almákat  megtisztítjuk a magházuktól vékony szeletekre vágjuk és forró citromos  fahéjas vízbe  dobjuk 2 percre  majd leszűrjük.   A vizet almatea készítéséhez felhasználhatjuk.
A tészta csíkokat meghintjük fahéj és  szerecsendió reszelék keverékével.
majd feltekerjük ,rózsaformára igazítjuk és előmelegített sütőben  sütőpapírral  beterített lemezen 20-25 perc alatt  megsütjük.



Ha kihűlt porcukorral sűrűn meghintjük.
Teához  kávéhoz   őszi  délutánokon ideális.





 hozzávalói   :
  • leveles tészta 500 g
  • 250 g alma
  • fahéj 
  • szerecsendió
  • citromlé
  • porcukor


(A szeletelt almákat fahéjas vízben pár percig  előfőztem )

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Printfriendly

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...