2010. október 7., csütörtök

Spenót

Miért szeretjük  a spenótot ? S egyesek miért nem szeretik ? Talány , vagy  van rá elfogadható magyarázat?





Az én gyerekeim mások lennének mint  a többi gyerek ? Rajonganak a spenótért,  a klasszikus   püréért ami a legtöbben  enyhén szólva  fenntartásokkal fogadnak. Gyerekkoromban nem  rajongtam én sem a spenótért, ám  azóta belopta magát a tészták, köretek húsok kísérőjeként az étrendünkbe és színesíti azt, nemcsak a szó szoros értelmében. Lesz még itt  a blogban  spenótos recept, de ma a gyerekek kedvence az egyszerű spenót került asztalra .

Én így készítem :

A megmosott a spenótot a levelein maradt vízzel megpárolom - rövid ideig- ,ez alatt besamel mártást készítek amit sóval, fokhagymával tejszínnel gazdagítok, majd belekeverem a párolt spenótot, mixelem, összeforralom, szerecsendióval fűszerezem (fehérborssal is (lehetne).....,de azt  a gyerekek miatt kihagyom az utóbbi években   -  lehet az asztalnál is pótolni )
Ha van húslé,húsleves csontleves  avval is készíthetjük   ízletesebb lesz  a spenót ,természetesen ebben az esetben már nem vegetáriánus  az ételünk .






Régebben  ahogy emlékszem   zsemlét áztattak tejbe és avval sűrítettek a  spenót pürét én még gyakran ettem  azt   változatát, nem volt  egészen  finomra mixelve  a spenót levele   késsel vágta  apróra Anyukám a deszkán miután megfőzte.Én ma is jobban szeretem a darabos  spenót főzeléket, de  gyerekek miatt mixelem ,mert ők meg így szeretik.


Jó étvágyat !
 Ha tetszett a bejegyzés, recept, készítsd el te is, ha van kedved írd meg a véleményed,örülnék neki! Csatlakozhatsz a rendszeres olvasókhoz, vagy követheted a Rozmaring & ibolya Facebook oldalát is, hogy ne maradj le a blog újdonságokról !
📷 https://www.instagram.com/rozmaringesibolya/

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Printfriendly

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...