2010. november 12., péntek

Körteszósz

Folytatódnak  "kalóz napok "miután a születésnap is  ennek jegyében telt és a Boldog születés napot dalocska - (mert azt azért Halász  Judit  nálam jobban énekli ) -  miatt bele hallgattunk  a művésznő  más dalaiba is pl. itt van  az "alma szósz" amibe nem illik  galacsint dobni.







Ha létezik alma szósz, miért ne lehetne körte szósz ?

Ősz van már a javában és egész nap nyitott ablaknál vagyunk (fűtés nélkül !!), a teraszon is  lehet  még rövid   ujjú blúzban motoszkálni egész délelőtt. Leszüreteltem  a maradék  citromfű levélkéket, van még egy kevés bazsalikom is és kakukkfű egy egész ládányi. Kinek van kedve ilyenkor a "hagyományos"  őszi -téli melengető ételekhez ?
- Hát akkor  jöjjön a

körte szósz !











szűzpecsenye körte szósszal


Hideg sültekhez ajánlom és  nemcsak gyerekeknek!

körte szósz levelestészta kosárkában










Két szép nagy körtét  hámoztam meg kb. 600-700 g, egy kanálnyi cukrot karamellizáltam, majd az apróra vágott körtéket átforgattam rajta, egy kanálnyi darált mogyoróval meghintettem. A körte hamarosan levet enged így nem kell  félni, hogy odakap, de egy ideig még kevergettem. Rotyogott úgy 10 percig majd elzártam  a tűzhelyet és fedő alatt hagytam míg langyosra hűl. Bot- mixerrel átkevertem és  málnaecettel  beállítottam  a végső ízét, mely pikáns, kissé a chutney-ra emlékeztető. Langyosan kínáltam, malac- szűzpecsenye mellé..


Hozzávalók :

  •  600 g körte
  •  egy kanál cukor
  • málnaecet ízlés szerint
  •  egy kanál darált mogyoró
  • Talán egy csipetnyi fahéj ?,- esetleg gyömbér ?(ekkor azonban a  mogyorót kihagynám !)




vilmos körte



Később kiderült   a körte szósz nem csak malacsült mellé passzol ,de  a rántott libamájjal is kitűnően  harmonizál.




körte szósz rántott libamájjal


Jó étvágyat !

Ha tetszett a bejegyzés, recept, készítsd el te is, ha van kedved írd meg a véleményed, örülnék neki! Csatlakozhatsz a rendszeres olvasókhoz, vagy követheted a Rozmaring & ibolya Facebook,Instagram vagy pinterest oldalát is, hogy ne maradj le a blog újdonságokról !
📷   https://www.instagram.com/rozmaringesibolya/
 🖼    https://hu.pinterest.com/rozIbolya/ 
🖋     https://www.facebook.com/rozmaringesibolya

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Printfriendly

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...