2010. november 24., szerda

Szezámos bélszín csíkok fokhagyma mártással és csípős babos krutonnal

Rendkívül egyszerű volt  a mai ebédünk is .

Az érlelt bélszín csíkokat  forró olíva olajon átsütöttem majd meghintettem  szezám maggal és még egyszer átforgattam. Közben fokhagyma mártást készítettem a következő módon, a fokhagyma gerezdeket átsütöttem egy kanálnyi  olívaolajon, megszórtam liszttel, pirítottam egy kicsit, de még mielőtt színt kapott volna felengedtem tejszínnel, kevés vízzel. Beforraltam, merülő mixerrel belekevertem, krémesítettem. Ebbe a mártásba "kell" majd  a húsokat mártogatni.

Csípős babos krutonokat kínáltam hozzá.
Ehhez felfuttattam az élesztőt, liszttel (egy része  hajdina liszt) elkevertem, kis idő múlva hozzáadtam  a főtt tört krumplit, főtt babot, kevés kakukkfüvet és bedagasztottam  só, langyos víz hozzáadásával. Hagytam kelni. Ha már szépen megkelt kinyújtottam, pogácsa szaggatóval  kerek lapokat szaggattam  és az oldalukat kézzel megsodortam mint a pogácsáknál szokás,  belehempergettem darált  csípősparika - só - rozmaring  keverékébe. Forró sütőben sütöttem úgy 35 percet.

Hozzávalók :
300 gr liszt
100 gr hajdina liszt
150 gr főtt bab
100 gr főtt burgonya
élesztő

kakukkfű
törött csípőspaprika
rozmaring levél

400 gr bélszín csíkokra vágva
50 gr szezám mag
1,5 kanál olaj a sütéshez
fej fokhagyma
kanálnyi liszt
1 dl tejszín
kevés víz

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Printfriendly

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...