2010. november 27., szombat

Menta likőr

A mentát üdítő, frissítő ízéért, illatáért szeretjük akár likőrként is  ...  



A magam részéről nem vagyok likőr rajongó,  nem is ittam már régen.
A nyáron mégis készült néhány változat, köztük a menta likőr is.
Most adventkor  szépen majd beírom amikor kibontjuk- felbontjuk őket,  hogy is készültek, ha tetszik csinálunk máskor is. Ha lesz alapanyag .., mert az egész apropóját  sógorom házi pálinkája adta.
Itt nem tilos a házi szesz készítése.  Azelőtt Apósom is csinált minden évben a szőlőből, ami  garázs tetején terem  néhány üvegecskét. De hát idősödik, bizony nehezére esik, nagy  munka az már neki, így az idősebb fia  vette át a tradíciót, igen ám, de Ő bort is akart  így a pálinka íze bizony ezt megsínylette.  Nem  az egész  gyümölcsből készült  csak a  borkészítés után   visszamaradt  részből ez  a pálinka. Mit szépítsen, nem ízlett. Ám kaptunk belőle  karácsonyra,  újévre és egyéb ünnepekre, gyűlt, de nem fogyott,  aztán gondoltam  a nyáron, majd én ízesítem,  így került bele  rozmaring,  narancs, levendula,  zölddió és a menta  is.


mentalikőr
















Ez a menta likőr :

Ma még csak szombat van, de  nagyon is itt az ideje a koszorú készítésnek!
Míg a  múlt hétvégen az erdőben begyűjtött kincsek közt  válogatok belekóstolok milyen is az első likőröm  mentából..

Erős, kesernyés  a citrom héjtól,hm .......  jó !! nem az  édes íz dominál,  fűszeres, nem selymes  nem krémes, friss és csípős az íze. Az illata  pompás.
Hát ilyen lett az első likőröm mentából!


mentalikőr


















Bőven termett  menta a teraszon és a kertben is, begyűjtöttem egy nagy csokorra valót, alaposan megmostam  leszárítottam.


menta  a kertben

A citromokat forró vízben áztattam, megszárítottam , vékonyan meghámoztam ez került az üvegbe.




menta likőr




Az előkészítettet mentát cukorral  citrom héjjal  szélesebb szájú üvegbe helyeztem  ( mint régen a tejes üveg volt, ha valaki emlékszik rá,  most gyümölcslevet vettem ilyenben  ) felöntöttem a szőlő pálinkával, alufóliával  kívülről bevontam, hogy sötétben legyen és naponta jól összeráztam. Most átszűrtem gézen keresztül és sötét üvegben tárolom.

  • 1/2 liter szőlő pálinka (rakia)
  • nagy csokor menta
  • 2 citrom héja
  • 100 g cukor-ból készült a menta likőr.

  Egy üveg  "elkallódott" 9 év után  ilyenné érett be  ( a színét  elvesztette vagyis  nem zöld már)




menta likőr


Egészségedre!
 Ha tetszett a bejegyzés, recept, készítsd el te is, ha van kedved írd meg a véleményed,örülnék neki! Csatlakozhatsz a rendszeres olvasókhoz, vagy követheted a Rozmaring & ibolya Facebook oldalát is, hogy ne maradj le a blog újdonságokról !
📷https://www.instagram.com/rozmaringesibolya/
      https://hu.pinterest.com/rozIbolya/

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Printfriendly

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...