2010. november 10., szerda

Ez volt a föld kerekség legjobb gyerek bulija, egészen következőig (Franklin után szabadon )

 Volt torta  is, mint  kiderült, már vasárnap, igen sacher,kalóz változatban.


Mindannyian szeretjük, elkészítése sem túl bonyolult és ebben a novemberi enyhe időben igen jól kezelhető, nincs krém és még sorolhatnám az érveket miért sacher.

Oly annyira megkedveltük az évek során egy alkalommal  februárban úgy döntöttünk a "eredetit" is megkóstoljuk és a bécsi Sacher-ben  kávézunk  természetesen sacher torta mellett.























 Látogatásunk emlékezetes lett sajnos nem igazán pozitív értelemben. Ennyi idő elteltével (talán három vagy lehet négy éve is ) akár el is feledhetném,  mégis keserű szájíz maradt utána. Na nem  a tortával volt a baj az finom volt,  talán nekem túl édes és a tejszín habot is szívesen lehagytam volna róla, de mégis  sacher az igazi!Ám a hangulat, a miliő amit elképzeltem ehhez a finomsághoz...... még ma is  ha rágondolok csalódott leszek.   -  Amint megérkeztünk,  én a régi kávéházi élményeimet felidézve egy kellemes kis sarkot néztem ki a szalonban, ahol majd beszélgetünk,  kipihenjük a séta fáradalmait a kisfiam is bele kóstol abba a hangulatba amiben én felnőttem. De elszállt percek alatt az illúzióm  ...mikor  a hölgy  akinek  a feladata volt, hogy asztalhoz kísérjen, átvezetett bennünket a  szalonon és a utcán kiépített, turistáknak fenntartott zsúfolt teraszon mutatott asztalt. Hiába próbáltam érvelni nekem az ott bent teszik, én ott akarok uzsonnázni, kávézni-----  ez van, ha tetszik,  ha nem. Hát nem tetszett, de családom miatt elfogadtam a felkínált asztalt. Annyi év elteltével sem feledtem azt  az elkeseredett érzést ahogy szertefoszlott  egy illúzió, ott, akkor. Biztos a  Sacher-hez  nem megyünk azóta sem !
















A Sacher  torta amit  én így készítek
hozzávalók :


  • 5 tojás
  • 5 dkg liszt
  • 5 dkg étkezési keményítő
  • 5 dkg  darált mandula
  • 12,5dkg vaj
  • tasak sütőpor


  •  csipet só
  • 12,5 dkg cukor
  • vanília
  • kb.20 dkg házi sárgabarack jam
  •  15 dkg csokoládé  jó minőségű,magas kakaó tartalmú!!!
  •  vagy holland kakaópor
  • torta bevonásához még  20 dkg, magas kakaó tartalmú csokoládé


A megmosott, fertőtlenített tojásokat, szétválasztom. A fehérjét kemény habbá verem a  cukor 2/3 részével, csipet sóval. A sárgáját szintén  habosra keverem az 1/3 cukorral. A vajat óvatosan  az apróra tört csokoládéval felolvasztom. A legjobb gőzfürdőn, de némi tapasztalattal lehet kísérletezni a alacsony hőmérséklet beállítással is. Én gyakran a villany tűzhely lapját maximumon pár percre bekapcsolom, nem várom meg amíg teljesen felhevül, majd kikapcsolt állapotban  a hűlő lapon vastag falú edényben állandó kevergetés mellett olvasztom a csokoládét, fontos ne melegedjen túl. A kihűlt vajas csokoládét a  tojássárga- krémhez adjuk, a lisztet, őrölt mandulát, vaníliát, étkezési keményítőt és sütőpor összekeverjük  sárga- krémhez adjuk azt is, majd  a tojásfehérje habbal   óvatossal  átkeverjük. Papírral bélelt/kikent/szilikon - sütő formába simítjuk és előmelegített sütőben 180 fokon  sütjük kb.  45 percig  aztán  kikapcsolt sütőben még pihentetjük  15 percet mielőtt kivesszük.
A lekvárt, jam-et felmelegítjük, átnyomjuk szitán ha  közvetlen a csoki alá kívánjuk tölteni, ha úgy döntünk inkább a tortába, akkor kettévágjuk a tortát (alul  maradjon 2/3 vastagság). Bekenjük a jam -mel, ez esetben  én nem nyomom át szitán. Ha nincsenek túl nagy barack darabok   jam -ben  a rostok nem zavaróak. A torta tetejét visszaillesztjük és bevonjuk a felolvasztott csokoládéval. A csokoládét ismét a fent említett módon olvasztjuk csak most vaj nélkül, esetleg egy ici-picit lehet hozzáadni  akkor fényesebb lesz, de vigyázzunk  a vaj mennyiségével  ha túl sokat adunk az puhítja  csokoládét  nem lesz  elég roppanós  .








A figurák  mézes-csokoládé gyurmából készültek.
A csónak, a részeg kalóz, létra, kormány kerék  és külön kívánságra még  kutyák is mert a kalóz hajókon vannak (??)
kutyák az én nyolc évesem szerint.  Az ágyú ostyarúd. A születésnapi tortán(viharvert kalóz hajó) a fedélzet karamellel színezett fehér csoki, a vitorlák csokival ízesített karamellből készültek, a hajó oldala vékonyra nyújtott mézes csoki gyurma.
Ez a torta dupla anyag hányaddal készült .




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Printfriendly

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...