2013. december 24., kedd

Birs likőr












Az idén  a birs  a nagyon kedvelt kategóriába lépett elő nálunk.

Szerencsére bespájzoltam  belőle bőven így mikor " szembe jött velem" a recept a birs likőrrel  azonnal  úgy éreztem ezt meg kell csinálnom.

Kaptunk már  évekkel korábban birs pálinkát,  el is fogyott.

Likőrt még nem kóstoltam birsalmából, itt az ideje!
Karácsonyig még volt idő,  igaz nem sok,  talán addigra  beérik reméltem a birslikőr  ha azonnal neki látok .

A zöld-diólikőr és menta  likőr mellé így lett  karácsonyra   birs likőröm is!

Birslikőr


Az érett birsalmákat vagy birs körtéket gondosan megmossuk, magházát eltávolítjuk és gyümölcscentrifuga segítségével  kinyerjük  a levét.
Szép érett egészséges birs körtéim vannak, jó volt az idei termés  vettem is kaptam is ajándékba  bőven.  Egy szép birskörtéből kb 1 dl levet sikerült kipréselnem így 3 kg.-nyi birskörtét használtam fel.A kipréselt gyümölcslevet a pálinkával és a fűszerekkel összekeverjük és hagyjuk összeérni.
1 liter  birsalma léhez  3 dl  jó fajta pálinka ( az enyém törköly házi pálinka )  és 300 g cukor kell valamint ízlés szerinti fahéj, feleannyi szegfűszeg és  20 g keserű mandula.


Az egészet palackba szűrjük és két hétig állni hagyjuk, ekkor ismét átszűrjük.

2 megjegyzés:

  1. Ezt kipróbálom ,de tavalyi birspálinkával érlelem össze . Köszönöm az ihletet.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Jó munkát és kóstolgatást ! Kedves Zsuzsa a tavalyi birspálinka remek ötlet, illik hozzá ( szerencsés vagy ha van még belőle) biztos nagyon intenzív birs ízt kölcsönöz majd a likőrnek .Egészségetekre!

      Törlés

Printfriendly

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...