2013. december 28., szombat

Szilveszteri falatozáshoz

A szilveszteri büfébe kívánkozik a töltött padlizsán.




Egy arab recept szerint készült  előétel amit már korában bemutattam (itt).
Nekünk nagyon ízlett már az első kóstolásnál is,ennek már  jó pár éve és most annyi idő elteltével megreformáltam a receptet,  ha mondhatom  ez így még jobb.

A dolog apropója egy nagyon kedves gesztus, miszerint én   novemberben   "igazi" padlizsánhoz jutottam, nem is akárhogyan. Sütőtököket mustrálgattam a piacon az Ándzsa nevű kofánál. Gyakran vásárolok nála (is) padlizsánt, bazsalikomot ( korlátlan mennyiségben). Ez alkalommal amint  kiszolgálta  a soron levő vevőjét, hozzám fordult, abból amit mondott kihallottam ugyan padlizsán szót ám arra gondoltam  a  nyarat emlegeti  egészen addig amíg elő nem  húzott egy nagyobbacska zsákot  tele friss padlizsánnal, az utolsó termés, amit nekem szedett le és őrzött ( már majdnem dél is volt  mire odaértünk) pedig nem lehetett  biztos benne  hogy az nap is piacozok.
Újfent megerősödött bennem az  a kellemes érzés  milyen jó piacozni,  ezek az emberek ( a kofák)  tele vannak  érzéssel ( és  spontán üzleti érzékkel) odafigyeléssel.

Nos nekem késő ősszel a tél beállta előtt így került a kosaramba friss padlizsán, mivel utolsó  termés akad közte  kicsi is bőven ,ez pont kapóra jött lehetett belőle " frissen" töltött padlizsán  arab módra.
 Ez alkalommal   a  padlizsánokat sütőben sütöttem 20 percig,  miután  bevagdostam őket  ( három hasítás,oldalanként egy-egy)
 Parázson sült kapia paprikával, fokhagymával, dió vagdalékkal töltöttem,sőt kevés  chili paprika is került bele majd olívaolajjal megöntözve azonnal fogyasztásra kínáltam, mert türelmetlenek és kíváncsiak voltunk. Természetesen ez is működik a olajban eltéve is.      

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Printfriendly

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...