2010. november 18., csütörtök

Sütőtök - mogyoró - narancs - citrom és a sertésszelet házassága


A vártnál is nagyobb lett a sikere / ha belegondolok, minden finomság ami belekerült önállóan is megállná a helyét ám így együtt, remek "házasság "



Sertésszelet mogyoró mártásban sütőtökkel, citrusokkal










Az én 8 évesem szerint ez volt a legfinomabb ebéd amit eddig evett. Ö  bizony  kommentelne ehhez a bejegyzéshez a blogban a fentiek szerint. Hát most én  megtettem helyette a  véleményét közre adom.
És a receptet is.
Sertéscomból dolgoztam ez alkalommal,  szeleket vágtam, sóztam és az olívaolajon, amibe előzőleg pár percre fokhagymát tettem  átsütöttem. A fokhagymákat mielőtt barnulni kezdenének eltávolítottam, de nem dobtam ki  csak félre tettem. Mikor már színt kapott a húst minden oldalon, kevés vizet adtam hozzá és  ekkor kerültek  a fokhagymák ismét vissza. Pároltam fedő alatt, ha szükséges  a vizet pótoljuk. Mire a hús megpuhul, a víz elpárolog  a visszamaradt húsalapléhez adjuk a darált mogyorót (természetesen  sótlan és a piros héjától megfosztott mogyorót daráljuk le ). Pirítjuk egy kis ideig majd tejszínnel felengedjük. Összeforraljuk és elzárjuk a tüzet.
Tálaláskor szórom meg  frissen őrölt fehér borssal.
Forró sült tököt, narancs-, és citromszeletekkel kínálok mellé és a gyermek kívánságára  coquillettes is került a tányérra.




Hozzávalók:

Sertés comb szeletek személyenként  2 szelet
olívaolaj  a sütéshez  1 kanál
3-4 gerezd fokhagyma

darált mogyoró
1,5 dl tejszín
fehérbors
sütőtök 150 gr  személyenként 
narancs 1/2,  személyenként
 citrom 1-1 szelet
400 gr coquillettes

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Printfriendly

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...