2010. november 3., szerda

Csináld magad ?! Káposztás kocka ( házilag)


Kíváncsiságból mértem az időt, sikerül-e a lehetetlennek tűnő vállalkozás, a versenyfutás  a lobogó vízzel és meg lett. A  tészta  meggyúrva, kinyújtva , kockákra  vágva mire  felforrt  a víz. Hihetetlen, de így van!


Belenéztem a napokban egyik októberi  hétvégén a Hertelendy kastélyban megrendezésre került Hertelendy Gourmet Festival menüjébe, nem voltam  vendégek közt így a közzétett publikációkból tájékozódtam, hát ez nem a minden napok menüje, szívesen megkóstolnám. Mégis fura mód egy nagyon egyszerű étel elkészítésére inspirált.  Hogy lett nálam egy exluziv menü olvastán a  legegyszerűbb étel ??    Az  a tény mi szerint séf  mindent saját konyháján készít amit csak lehet, kenyeret, (  ez nem nagy újdonság) de a vajat is és saját konyha kertjük, fűszerkertjük is van,  ez az ami nagyon megragadott. Amit lehet  csinálj magad,  nem először szembesülök evvel a tendenciával és nemcsak a  luxus kategóriában. Legutóbb a piacon alma vásárlás közben  tudtam meg a  termelőm maga készíti a sajtot, túrót  a családja számára. Anyósom is a joghurtot. Ez adta a utolsó "lökést", saját tésztát csináltam!




 Gyúrtam, amit talán eddig csak egyszer tettem meg. Annak idején, emlékszem, otthon Anyukám csinált a káposztás tésztához, krumplis tésztához  talán még a túrós csuszához is  házi tésztát, de hol van az már .....
Kedvet kaptam a házi készítésű tésztához .

káposztás kocka


Az egész ebéd 30 perc alatt állt össze tésztagyúrással együtt.
Ugye milyen hihetetlen?
Biztos voltam benne, hogy rendkívül időigényes a tésztagyúrás, még ha emlékeimben valahol rémlik, nem lehet olyan  hosszú idő, hisz munka után állt neki  Anyu annak idején és mindig időben volt vacsora az asztalon.

Nos  kíváncsiságból mértem az időt, sikerül-e a lehetetlennek tűnő vállalkozás, a versenyfutás  a lobogó vízzel és meg lett. A  tészta  meggyúrva, kinyújtva , kockákra  vágva mire  felforrt  a víz. Hihetetlen, de így van!

A káposzta előkészítése, párolása, pirítása az első lépés.
Ha elkészül melegen tartom és felteszem a   sós vizet forrni egy nagyobb lábosban  a tésztafőzéshez.Ez idő alatt  a lisztet, sót tojás kevés  vízzel  kézzel rugalmas tésztává dolgozom, kigömbölyítem és  kinyújtom a sodrófával 2-3 mm vastagra.Az magam készítette tésztát mindig azonnal ki is főzöm, nem szárítom, nem  tárolom, frissen készül, azonnal fogyasztjuk is.



íme az eredmény :




a káposztás kocka



  •  300 g liszt az utóbbi időben szinte  kizárólag  teljes őrlésű liszt vagy  rozsliszt( emiatt  olyan  sötét  a tészta) 
  •  kávés kanál só 
  • 1 db tojás
  • víz 



kigümbolyített tészta


kinyújtott tészta  & sodrófa



rugalmas tésztává gyúrom, kinyújtom és kockákra vágom nincs benne semmi ördöngösség

A káposztát apróra vágom( reszelem)  kevés olajon lepirítom,és hozzá adom a  forró sós vízben kifőtt tésztát, átforgatom.






káposztás kocka

A házi készítésű (" home made") tészta  mindig gyorsabban fő meg mint  a "bolti társai", figyeljünk, hogy fog kemény maradjon !( ala dente)

káposztás kocka
Kevés törött borsot  tekerek  a tetejére  önmagában önálló ételként  húsmentes ( vegetáriánus ) fogás, de frissen sültek ,  szűzérmék mellé is  kínálom, paradicsomos mozarella társaságában  a fejlődő fiatal szervezet a tinédzserek  örömére.



Jó étvágyat !
Ha tetszett a bejegyzés, recept, készítsd el te is, ha van kedved írd meg a véleményed, örülnék neki! Csatlakozhatsz a rendszeres olvasókhoz, vagy követheted a Rozmaring & ibolya Facebook,Instagram vagy pinterest oldalát is, hogy ne maradj le a blog újdonságokról ! 
📷 https://www.instagram.com/rozmaringesibolya/ 
🖼 https://hu.pinterest.com/rozIbolya/ 
🖋 https://www.facebook.com/rozmaringesibolya/










Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Printfriendly

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...