2010. augusztus 3., kedd

Melon granita









granita
















Nem rég fedeztem fel  a granitát mint nyári édességet, kár volt ilyen soká várni vele, a mai desszertünk sárgadinnye granita menta szörppel és sárgadinnye granita grenadine szörppel lett, valamint egy  szörp nélküli  változa citromfüvesen, mert a cocktailoknak  is nagy kedvelői vagyunk , ezért  ezek az alapanyagok  voltak kéznél.
Ha nincs, akkor cukor sziruppal helyettesíthető ( az eredeti receptek is azt írják elő) bár  a dinnye önmagában is elég édes, kihagyható  a szirup nyugodtan a sárgadinnye esetében .
Most  ananász vagy más néven cukor dinnyét melynek enyhén zöldes a  a húsa és  cantalup  típusú  sárga húsú dinnyét is  használtam személyenként 1-2 szeletetet számítva.Aprító géppel átforgattam egy -két löttyintés mint az a már említett coctailloknál  szokásos, a menta szörpből ,illetve a másik adaghoz grenadine-ból ( gránátalma szörp) a harmadik adag natúr és mehet is fagyasztóba.Én  műanyag dobozokba  töltöttem ,jó félóra elteltével átkevertem villával ha nem elég jó az állaga akkor még érdemes kissé  tovább hűteni.
Erősen gondolkodtam  néhény csepp melon vodkát adjak- e hozzá , szerintem remekül illene bele.

Jó étvágyat !
Ha tetszett a bejegyzés, recept, készítsd el te is, ha van kedved írd meg a véleményed,örülnék neki! Csatlakozhatsz a rendszeres olvasókhoz, vagy követheted a Rozmaring & ibolya Facebook oldalát is, hogy ne maradj le a blog újdonságokról !
📷https://www.instagram.com/rozmaringesibolya/

2 megjegyzés:

  1. Nagyon hasonlít a sörbetre, mi a különbség?

    VálaszTörlés
  2. Hasonló ez tény.A sorber, vagy serbet eredetileg jeges ital féleség volt, manapság inkább kanalazzuk és olasz eredetűnek véljük, holott török közvetítéssel keletről érkezett hozzánk. Sörbetnek hívjuk a tojásfehérje habbal lazított sok fogásos menükbe illesztett frissítőt is. A köztudatban a sörbet a tej és tejszín nélküli fagylalt elnevezése is.Tehát elég nehéz pontosan megválaszolni a felvetett kérdést, hogy mi a különbség és mi a hasolóság a sörbet és granita közt, ahhoz először tisztáznunk kellene mit értünk sörbet elnevezés alatt.

    VálaszTörlés

Printfriendly

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...