2010. augusztus 27., péntek

Végre hal

Már régen nem  volt hal az étlapunkon  ám  ma  lazac pisztráng !












Szeretjük  a halat, de nem szeretjük a túláradó illatot a lakásban ha a  hal készül,  ezért az utóbbi időben zacskóban sütöm . A fűszerezés lehet eltérő, a megtisztított   hal  belsejébe  most petrezselyem  került, és be is sóztam, aztán  becsúsztattam őket a zsacskóba,  bezártam és sütőben 20-25 percig sütöttem 180 fokon,  majd  a kikapcsolt sütőben még pihentettem kb. 10  percig amíg  a leves elfogyott.



Két halat sütöttem kb.1,8 kg 7 ("kisétkű") személyre.



Könnyű nyári ebéd reményében  sült zöldségekkel tálaltam, amihez cukkinit, padlizsánt, paprikát vágtam fel hosszú csíkokra és átsütöttem kevés olívaolajon .Friss kakukkfű-, és bazsalikom levéllel megszórtam mikor elkészült.



 A mártás  a citrus mártás    alapanyag hiányában módosított változata  eredeti megtalálható (bűvös szakács- Hors Pettermann).Így is nagyon kellemes íz bontakozott ki. Felhasználtam  négy narancs  kifacsart levét ,egy citromét és egy fél lime levet fűszerekkel, csíkokra vágott narancs héjjal beforraltam ( csillag ánizs,fahéj,gyömbér,vanília, koriander) olíva olaj, menta levél  és  méz hozzáadásával össze mixeltem .






A teljes  menü:


  • gaspacho
  • lazac pisztráng zacskóban sütve  pirított zöldségekkel,citrus mártással
  • levendulás szeder torta


receptet lásd. korábban  csak ott nem tettem a tésztába levendulát









                                             

                                                                              crostata

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Printfriendly

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...