2011. március 10., csütörtök

Cékla + Csoki = Desszert




Cékla, a süteménybe ??? ma már semmi sem elképzelhetetlen, hajdanán mikor még Nagyapa ugratott  mindenféle fűszereket,  ételeket összekeverve, ez is abba  a kategóriába tartozott volna, biztos.
Láttam én már az utóbbi időben  céklát csokoládéval kombinálni, de  nem  figyeltem   a részletekre, bizony, nem emlékszem egyetlen hasonló receptre sem,  még" nagyvonalakban" sem,  a lényeg ragadott meg,  cékla és csokoládé,  mostanra érlelődött meg bennem,  nekem ilyet csinálnom kell !!!!  oho.... ..csakhogy  most arra nincs idő, keresgélni,  merre is találnék hasonló  receptet, akkor ....,találomra ... ..hogy mi lesz a neve, még nem döntöttem el, legyen egyszerűen desszert.....  ugyan muffin formába kényszerítettem, de nem az, ahhoz túl lágy   ....alakja sem túl jellemző .....

Hozzávalói :



  • 2 db tojás
  • 100 g őrölt mandula
  • 60 g vaj
  • egy csomag vaníliás cukor
  • egy  csomag sütőpor
  • étkezési keményítő
  • cékla  2,5 db közepes nagyságú
  • 100 g csokoládé ( magas kakaó tartalmú))+ 20 g a végén a formába helyezés után






A céklát  hámoztam,  ( orvosi gumi kesztyűben  mert  gyönyörű színe van, de azért a kezemen nem mutat olyan jól )daraboltam, késes aprítóban  a csokoládéval együtt egészen apróra kevertem.  A tojásokat szétválasztottam,  azért kettő, mert csak ennyi volt itthon,  eredetileg  hármat gondoltam...ez van,  azaz volt,,,,,,a fehérjét pici sóval kemény habbá vertem, a tojássárgáját a vajjal kikevertem szintén habosra majd hozzáadtam a  céklás csokit,  vaníliás cukrot, étkezési keményítőt és  sütőport is mindez folyamatos kevergetés közben, végül  óvatosan a habot is, majd  formába kanalaztam és mindegyik közepébe belenyomtam még  egy kis darabka csokoládét  ráadásnak. Én  6-os muffin formát használtam. A  sütési ideje kb 20 perc.légkeveréses sütőben 180 fokon.



Lágy utánozhatatlan íze lett,  nekem nagyon tetszik, érződik  a cékla, a csoki, és semmi több, csak így "natúr", fűszer nélküli, mi még frissen kóstoltuk ebéd utáni desszertnek, ekkor talán még majdnem langyos volt,  a csoki folyós a közepén, pont amilyennek képzeltem .

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Printfriendly

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...