2011. március 22., kedd

Szezámos-mézes grapefruit előételnek

......Vendégek jönnek ?? Különleges előétellel lepnéd meg Őket?  Van egy ötletem, .....akár a húsvéti menübe is beilleszthető,  én biztos betenném, de nagy valószínűséggel az idén azt nem én állítom össze,ha most   nem is , majd jövőre ....
Azonban még egyszer  a méz,  újabb recept a   VKF 41.fordulójára utolsó befutóként....

Szezámos-mézes grapefruit előételnek



Hozzávalói :

2 grapefruit                                   

2x2 kanál szezám mag
2 kanál méz

A gyümölcs savanyúsága,  a méz és a szezám " bevonata " remek bevezető,  étvágy gerjesztő a főfogás előtt...

A gyümölcsöket kifilézzük, a fehér részétől és  a hártyáktól is  gondosan megtisztítjuk, így nem lesz kellemetlenül keserű, ha elég ügyesek vagyunk a héját használhatjuk  "pohárnak" ebben szervírozva még vonzóbb lesz... A levét természetesen felfogjuk, mert azt még felhasználjuk.
A szezám  mag felét  törjük apróra  mozsárban,  keverjük el  mézzel és a gyümölcslével,
 így kapott krémmel borítjuk a gparefruit filét és  szárazon pirított szezám maggal szórjuk meg, díszítsük  citromfű levéllel.











Szóltam már  méz vásárokról amivel nem tudok betelni,  a kínálat  valóban széleskörű,

 nemcsak méz, de számtalan mézes termék is fellelhető itt, így bukkantam erre a  szezámos mézes készítményre mely a  korosodó hölgyek számára igazi kincs, mert itt a szépséget adó méz keveredik a  egészséget  hordozó szezámmal...,ugye nem kell  mondanom a csont ritkulás megelőzésében milyen szerepet játszik  a

szezám mag ......itt már tört állapotban fordul elő, így  a szervezetben való felszívódása jobban biztosított. Az íze nagyon kellemes, napi 1-2 szeri kiskanálnyi adag ajánlatos,  valódi csemege....én most gondolva egy merészet a fenti receptet   e szezám pasztával  készítettem   el   nem bántam meg .....

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Printfriendly

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...