2011. szeptember 16., péntek

A fűszeres ecetes szilva télire

Most kell eltenni a nyár közepén , ha karácsonykor  ecetes szilvát szeretnénk az ünnepi menübe! Ehhez a recepthez félérett olasz kék szilva kell  vagy ringló szilva.


 
szilva

Július volt.....

Nyári zápor, zivatar, elsötétült a táj  délidőben, aztán leszakadt az ég,  dörög, villámlik  egy kicsit hozzá, patakokban  ömlik a víz  az utcán, autók helyett  mintha sebes folyású folyó uralná az úttestet.
Vége a néhány napos nagy  hőségnek,  ma még 30 fok van  ugyan, de  holnapra már lecsökken  max.24-re. Kellemes illat árad  a kert felől, eső áztatta föld illata időnként hűs szél kíséretében, jól esik az elmúlt napok  tikkasztó hősége után .

Ideális  ez a  nap  a konyha tevékenységre,   itt az ideje  a szilvák üvegbe tevésének   .

Készül a

fűszeres ecetes szilva


Igen, nagy kedvenc ez nálam, bár idejét se, tudom megmondani mikor ettem utoljára .
Míg Budapesten  minden karácsonykor a másodnapi ebédre  felbontott egy üveget "csak  nekem " Nagynéném,  aztán  a másikat  elcsomagolta,  - "vidd csak el ! "    ..de rég is volt --

Igen, apai Nagynéném készítette  és  a töltött dagadó (azt is én rendeltem, évente egyszer immár tradicionálisan a  karácsonyi menü  részeként ) ) mellé tálalta fel. Sok idő elmúlt azóta, s bár előre -látóan  elkértem  a receptet  ami meg is érkezett  évekkel ezelőtt egy  levélben,  sajnos el is keveredett,  hosszú ideig mind hiába kerestem, de most előkerült,  itt van és én megcsinálom !


fűszeres  ecetes  szilva





Íme  a recept a levélből

"Most leírom a szilvát  hogyan tedd el .......
E Fő az, hogy szép gyümölcs legyen egészséges! A szilvát 3-4 szer meg kell mosni. Az üvegeket szép tisztára mosni, tiszta, asalt  konyharuhára borogatni.
A vizet felforralni, amibe  sót, egész  szegfűszeget és egész fahéjat, szegfűborsot teszel, cukrot, ecetet.
1 kg szilvához  6-7 dl víz, 3-4 kanál ecet kell. Ízlés szerint rakjad a fűszereket, sőt az üveg nagyságától  függ minden mennyiség. Steril nem zsíros lábasba rakd a vizet  forralni  a fűszerekkel, majd ebben forgasd meg a szilvákat. Lé nélkül rakd  szorosan  üvegekbe. Sorosan két soros celofánnal ( amit előtte megvizezel ) kösd le . Tegyél bele 2 g szalicilt  és 2 kávéskanál rumot is mielőtt lekötöd. Jó 2 soros  újságpapírba csomagold be  és meleg pléddel takard be ! 24 óráig tarts a dunsztban.
Ibikém ! Saját szád íze szerint  ízesítsd. A  fűszereket  oszt szét az üvegekbe is. Ügyes legyél !"

ezen útmutatás szerint  készült a

  fűszeres  ecetes szilva télire



szilva
hozzávalói :


  •  20 szem szilva /egy nagy  és egy kis üveghez elegendő mennyiség
  • fűszerek:  2 rúd fahéj, teáskanálnyi szegfűszeg,
  • 1/2 teáskanálnyi   szegfűbors 
  • 4 evő kanál alma ecet
  • 2 evő kanál cukor
  • 1/2 teás kanál tengeri só
  • 1/2 liter ásványvíz
  • 1-1 teás kanál erdei méz









Először is szárazon a fűszereket kicsit megpirítom, cukrot  karamellizálok és felengedem  ásványvízzel, igen ezt forralom, mert  csap víz klórtartalmától megpuhulhat  a szilva én pedig ropogósan szeretem.


fűszeres ecetes szilva



Aztán a  fenti leírást követve, amit kiegészítenék annyival hogy miután megtöltöttük az üvegeket szilvával  a fűszeres ecetes lével felöntjük, hogy ellepje  a szilvákat. Kicsit  módosítottam az eljárást, mivel csavaros  üvegekbe tettem a szilvákat így a celofán lemaradt és  a hűtőtáskás kihűtést alkalmaztam mint  már annyiszor, most pihennek  a szilvák is, szépen az üvegekben, várják a megfelelő alkalmat  amikor  kibontásra kerülhetnek .



Jó étvágyat !
Ha tetszett a bejegyzés, recept, készítsd el te is, ha van kedved írd meg a véleményed, örülnék neki! Csatlakozhatsz a rendszeres olvasókhoz, vagy követheted a Rozmaring & ibolya Facebook, Instagram vagy pinterest oldalát is, hogy ne maradj le a blog újdonságokról ! 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Printfriendly

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...