2010. szeptember 1., szerda

Grill a hársfa alatt



A hárs alatt ebédeltünk az iskola kezdés apropóján  cc. 12-en hétfőn mikor még az időjárás is kegyes volt hozzánk. Azóta zord hűvös és esős napok köszöntöttek ránk is.  Azaz grillezés, jókedvüen hiszen nekünk is,  a gyerekeinknek is  kezdődik egy újabb időszak az iskola. Mi rögtön  két helyen  két országban is járunk iskolába  sajátos  élet módunkból adódóan  két iskola rendszerrel ismerkedünk két nyelven.............   most még csak  a második év kezdődik. Szerencsére  jól vettük eddig az akadályokat  hála  Margit néninek és Spomenka néninek is, a tanítónéniknek. Vendégeinknek is  vannak iskolás  gyerekeik, unokáik, fél-, másfél év kor különbséggel jó kis gyerekcsapat gyűlik időnként össze így a kertben.
Összeszokott csapat ez, gyerekek, felnőttek  nem csoda, mire észbe kaptam a fotózandó ételek  jócskán meg csappantak , azért most is van némi illusztráció  . ....


A hús sütése nem az én feladatom az szigorúan  a férjem gondja, ahogy  a tűzgyújtás is,  ám az előkészítésben azért részt vehetek ...








készült


  • tarja mustáros-pirospaprikás olivás pácban

  •  zsályás karaj szeletek

  • fahéjas szűzérmék

  • rozmaringos krumpli héjában  negyedelve

  • roston sült apró tök









tutti-frutti grill köret  szabadon a fantáziám után, szerintem ez lett  a nap slágere a
" kiegészítők "közt
körtét, almát, szilvát, őszibarackot, paradicsomot, erős paprikát felkockáztam, tűzállótálba halmoztam, meglocsoltam soya szósszal, meghintettem fahéjjal, kevés olívaolajjal, frissen őrölt borssal, barna cukor kockákat dobtam rá és forró sütőbe toltam 10 percre, majd  a kikapcsolt sütőben további 10 percig hagytam.
 Az arányok,  fűszerezés, mind  érzékkel, nincs pontos adagolás  remekül sikerült !



 házi friss  kakukkfüves paradicsom szósz








harissza

(recept: korábban ,lsd keleti  sárgarépa püré-nél)














citrus mártás ( recept : a lazac pisztrángnál)

 kapros kovászos uborka  mártás   nem más mint  joghurttal -tejföllel kikevert,kaporral  turmixolt kovászos uborka 




rozmaringos-,magos, házi kenyér ,házi  lepénykenyér




paprika-,paradicsom-,uborka mindenki kedvére









és a bor  megint a törökbecsei  etno bazárból



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Printfriendly

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...