2010. szeptember 7., kedd

Tumbet

 Augusztus elején  ez kimaradt a blogból, pedig utaltam rá.

Ezer bocsánat, ha így az utalás értelmét vesztette, talán így utólag  helyére kerülnek  a dolgok.  Szerencsére még kapható minden  alapanyag a piacokon, nekünk nagyon ízlett érdemes kipróbálni a tumbetet is.  A napokban olvastam (hát ez már sajna mint fent említettem  egy hónapja történt ) a  first lady spanyolországi  nyaralása során a királyi pár nyári rezidenciáján volt ebéd vendég. Ez alkalommal a menüt is  mellékelték:

"az előétel igazi  mallorcai zöldség specialitás neve:  

Tumbet


aztán a híres spanyol hideg leves a

  gazpacho



majd rombushal baleári borok kíséretében ."







ezt látjuk mi evés közben





















Jól hangzik. Zöldség van itthon így hát nem volt semmi akadálya, hogy elkészítsem legalább egy részét e királyi menünek, igaz mi nem a szikla tetőre épült királyi palotából csodáljuk a  tengert és a szigetre nyíló kilátást, de a hársfa hűvösét élvezzük étkezés közben.
Mondhatom  nem tévedtem ezt valóban meg kell kóstolni még ha egy kicsit változtattam is  az eredeti recepten,  jól sikerült.









Tumbet






hozzávalók :


  • 400 g  krumpli
  • 400 g padlizsán
  • 3 fej fokhagyma
  • 3-4 édes pirospaprika
  • 2 kanál olívaolaj


a házi paradicsom szószhoz:






















a házi paradicsom szószhoz:




  •  400  g paradicsom
  • 2 ágacska origano
  • 2 gerezd fokhagyma
  • 2 kanál olívaolaj, só, bors                                                                                                                                                                                                                                                                            A krumplit felkarikázzunk és fokhagymás  olívaolajon átsütjük, majd a padlizsánt sütjük hasonló módon, azután  jöhetnek  paprikák is. Ha megsültek a  hozzávalók  kerámia edénybe rétegezzük őket a fenti sorrendben, a rétegek között sózzuk, borsozzuk és házi paradicsom szósszal meglocsoljuk. Sütőben  összesütjük.Én egy kicsit siettem  így kihagytam a  szósz készítést, így  friss paradicsom szeletekkel borítottam az egészet természetesen az oreganot nem hagytam ki.

.










Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts
 alt=
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Printfriendly