2010. augusztus 6., péntek

Töltött sült paprika "Gasztrobox-süss,főzz,nyerj!"

Már megint a sült paprika, hát igen, mint már említettem ezen a vidéken  naponta készítik, sütik, igaz általában salátaként, előételként fogyasztják, de ez  engem nem akadályoz meg  abban, hogy szabadjára engedjem a fantáziámat .A férjem édesanyja ellát bennünket folyamatosan olyan mennyiséggel ami egy hadseregen is kifogna, mondván neki nem kell kímélni a tűzhelyet, mert ami igaz az igaz a  paprika sütés azért ha valaki tűzhelyen süti......hát nem kíméli  a tűzhelyet. Neki meg ott a nyári konyha az én régi tűzhelyemmel ami csodával határos módon ott működik, nálunk nem akart .

Ma reggel piacra indulás előtt eleredt az eső, mit eleredt, lett belőle kiadós nyári zivatarm  mivel a piac a hegy tetején van, mi meg alatta lakunk, így egész reménytelennek tűnt a lefelé áradó vízzel szemben  felfelé haladni. Főleg nem rollerrel, ami az én majdnem másodikosomnak most a közlekedő eszköze. Nem először fordul elő, nagyobb esőzések idején a út folyóvá változik. Mit lehet tenni, mára töltött paprikát ígértem, paprika pedig  nincs elegendő ehhez itthon, ám  sült paprika az van.



















Így lett egy nyári zivatar miatt  a gasztrobox számára is ez könnyű nyári  ebéd a

töltött sült paprika


hozzávalói:


  • személyenként 2 sült paprika( a  paprikákat sütőlapon,vagy sütőben /ekkor én sütőpapírral bélelek ki egy sütőlemezt/sütik ,míg a héja könnyen le nem húzható

  • 300 g darált sertés hús(comb-,dió-ból)
  • 300 g párolt rizs
  • sáfrány
  • kakukkfű
  • fokhagyma
  • petrezselyem,friss bazsalikom (ez utóbbi esetleg el is hagyható)
  • parmezán,oliva-olaj ,és bogyó
  • paradicsom





















A  felforrósított kanálnyi olíva olajon fehéredésig hevítem a húst, hozzáadom a kakukkfüvet. Fantasztikus illatok bontakoznak ki konyhában, a sáfrányt is ráhintem és pirítom tovább erős tűzön állandó kevergetés közben.Alaposan átsütöm, ha elkészült, belekeverem a párolt rizst és evvel a töltelékkel töltöm a sült paprikákat.Tűzállótálba teszem, hámozott paradicsom karikákkal, beborítom, egy-két fokhagyma gerezdet is teszek mellé, mert a sült fokhagyma is nagyon finom, olaj bogyóval meghintem és megspriccelem  olíva olajjal. 20-25 percre légkeveréses forró  sütőbe tolom.






Tálaláskor apróra vágott petrezselyem, friss bazsalikom  levél keverékével és parmezánnal szórom meg kevés citromlevet is lehet rá csavarni.

íme a desszert

Itt csak  a citromfű saját, de remekül harmonizált e nyári menüben a joghurtos erdei gyümölcs -és három csokoládés fagylalt a dinnyében az üde citromfű társaságában.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Printfriendly

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...