2011. március 9., szerda

Hagymalekvár

Többszöri nekifutásra, hosszas és kitartó próbálkozás után sikerült csak elfogadtatnom az ismerősök  és  család által, mára már  egyértelműen mindenki kedvence  a  hagymalekvár. 

hagymalekvár





Nőnapi áfonyás lilahagymalekvár, forró lágy brie -vel és pirított kenyérszeletekkel.





A férjem megjegyezte, ugye Te  is ünnepelsz, már mint  a nőnapot, ami itt még mindig nagy nap, ha nem is pirosbetűs, de  ha lehet még annál is nagyobb becsben tartják.Ilyenkor kapnak ajándékot  a lányok, asszonyok az anyák  és azt terített asztallal, illik  viszonozni, ezt tanították mikor ide kerültem és azt látom azóta is,  az évek alatt ez nem sokat változott az ünnep, ünnep maradt. A fenti megszólítás, felszólítás többször is elhangzott az elmúlt napokban,  még reggel is így búcsúztunk el egymástól mikor ki-ki indult  a dolgára....akkor most ez felhívás keringőre azaz valami különleges  finomsággal kell előrukkolnom ...csakhogy az élet nem áll meg,  a gyerekért megyek  11,00-re  a suliba viszem a tanítónéni ajándékát is,  amit saját kezűleg készített a fiam azt reggel már magával vitte, aztán kinézünk a parkba ahol  a felirat szerint mézvásár  van. Ez a helyi  kicsinyített vásár, amiről sikerült megtudnom tart még majd egy hétig, de sajnos  egyelőre csak  három kiállító van, azért végig kóstoljuk őket, a vásárlást most elhalasztottuk  ....


halaskocsi



































Tovább a piacon keresztül jövünk ( kivételesen nem az én ötletem, most  a fiamnak jutott eszébe, hiába már Őt is megfertőzte a "gasztronómia"...)  friss hal érkezett,   mintha  időben utaznánk, a  halas autóról  kosarakba rakják a még élő- ficánkoló halakat, ezt nem lehet kihagyni,  előveszem a fényképezőgépet és megörökítem a mozzanatot ....




ponty
















 




A munkások ( szállítók )  jókedvűen egyeznek bele  a fényképezésbe, boldog nőnapot kívánva megjegyzik, ezen a napon mindent szabad, ez az én napom....(is).....A piacon friss spenót....ez legyen az esti meglepetés ...?
Aztán leadjuk a kisfiút akit az iskolából  haza transzferálunk ( gyalogtranszfer) a délelőttös heteken, ebéd készítés, ebéd, tanulás, kézműveskedés és hoki edzés a nap további részében így este hétnél előbb nem keveredünk haza........ mi legyen akkor az ünnepi vacsorával ??? ...........Megvan!!!  hagymalekvár  és pirítós  meleg sajttal....................ez jól hangzik a  KIR ROYAL  mellé .....


Próbálkoztam már korábban is,  a hagymalekvár  nálunk eddig erős fenntartásokkal fogadtatott,  emlékszem néhány éve  a hagyományos karácsony másnapi  svédasztalos  vendég fogadás egyik mellék szereplője kívánt lenni,  de ennyire nem  gondoltam, hogy  háttérbe szorul, megkérdezték  ez mi, aztán, talán  a legtöbben meg sem  kóstolták,  már a neve hallatán is  lemondtak róla, a  szerb ízlés- világtól  ilyen távoli lenne,  szinte hitetlen, mikor az ajvar, amit nevezhetnék paprika lekvárnak is  a legkedveltebb dolog erre felé ....pedig, ha tudták volna, milyen remek volt az is  ....? akkor másik recept szerint készült,  fűszeresebben,  borral  és nem lilahagymából,  húsok mellé kínálva szerepelt volna ...de  kudarcra ítéltetett ...A múlt hónapban  aztán ismét bele botlottam, csinos  üvegecskékben árulták   az Eisenstadt-i kastély múzeum  ajándékboltjában a hagymalekvárt is   és még hány féle   különleges dzsemet,...öröm volt  kutakodni közöttük .. de hát egy igazi "gasztro bloger "azért  csinál maga  is, vagy  nem ??.....akkor  sosem adom fel .:::???? megint  megpróbálom, hátha most nagyobb siker lesz nálunk is,   gyümölcsös változat mellett döntöttem a már annyiszor bevált pezsgő  és omló  lágy meleg sajt mellé ----  nálam biztos siker!!





lila hagyma
4 kisebb lilahagymát szeleteltem fel




hagymalekvár
egy kanál selyemfűmézet tettem hozzá
áfonya
áfonyát is hozzáadom


Az ebédhez  szűzérméket sütöttem egy kanál szőlőmagolajon  mellédobtam két vékony szalonna szeletet is,  az edény most ott állt  benne a "pecsenyelé ???" olaj maradék,   rádobtam  a felszeletelt hagymát átforgattam,  először erős tűzön  aztán  mérsékeltem, de mégis úgy döntöttem jobb ha erős tűzön állandó kevergetés közben sütögetem tovább egy fél kanál  selyemfűmézzel, kavargatom, kavargatom  az illatok szállnak    lassan karamelizálódik a hagyma.....egy maroknyi (szűrőkanálnyi ) fagyasztott áfonyát adok hozzá  és szépen kevergetem  míg el nem válik az edény falától....kevés málnaecettel, friss kakukkfűvel és himalaya sóval állítom be  a végső aromáját,  gondolkodom egy kevéske alkoholon  is .....ezt végül  a férjem oldotta meg,  a pezsgőt kissé bele löggyintette a kitöltéskor   a  már asztalon  várakozó hagyma lekvárba  ( közös munka )nem árt neki  felszólítással palástolva a véletlenszerűséget..,tényleg nem ártott neki....




hagymalekvár
a végeredmény : mély lila színű karamelles  hagymalekvár



hagymalekvár




Két féle házikenyeret, magosat és parmezános- olívásat pirítottam hozzá és  brie sajtot melegítettem  (sütőben, míg megolvad..) ital mellé, vendégváró falatoknak is nagyszerű, nekünk most  könnyű   ???   vacsora  lett



hagymalekvár& brie
.
Remekül kiegészítette a Kir Royal, ami  nem más mint Creme  de cassis  és  pezsgő  keveréke   a második pohár  már lehet  sima pezsgő  is.....


hagymalekvár



fehér csokis  túrótorta gránátalmával




A desszert, mert anélkül nincs  ünnep  fehér csokis  túrótorta gránátalmával   ami most sajnos nem volt olyan élénk színű mélypiros -mint ahhoz korábban  volt szerencsém, de állíthatom így haloványan is remek volt.






nőnapi  vacsora



Jó étvágyat !

Ha tetszett a bejegyzés, recept, készítsd el te is, ha van kedved írd meg a véleményed,örülnék neki! Csatlakozhatsz a rendszeres olvasókhoz, vagy követheted a Rozmaring & ibolya Facebook oldalát is, hogy ne maradj le a blog újdonságokról !
📷 https://www.instagram.com/rozmaringesibolya/

2 megjegyzés:

Printfriendly

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...