2010. szeptember 22., szerda

Délutáni sütemény


 Itt van az ősz, itt van ujra,

S szép, mint mindig, énnekem.


Tudja isten, hogy mi okból


Szeretem? de szeretem.



Kiülök a dombtetőre,


Innen nézek szerteszét,


S hallgatom a fák lehulló


Levelének lágy neszét.



Mosolyogva néz a földre


A szelíd nap sugara,


Mint elalvó gyermekére

Néz a szerető anya.

......        .rćszlet
                                              ITT VAN AZ ŐSZ, ITT VAN UJRA
                                                          Petőfi Sándor -



Ma már hivatalosan is itt az ősz, süt még a nap, kellemes  meleg  a kertben,  de már nincs  olyan ereje,   jól esik délután a forró kávé, tea és mellé a sütemény is, na de milyen, lehet apró falatnyi  vagy a kuglóf amit mindannyian szeretünk, igen ennek  is vannak változatai  a klasszikus mellett néha újítok és belecsempészek új ízeket  a forma miatt azért az elnevezés marad  kuglóf.

Tegnap áfonyás kuglóf készült  nálunk  annak köszönhetően, hogy 5 kg áfonyát kaptam  egyenesen  a Zlatar hegység erdeiből jött, és nekem ! A sógornőm jóvoltából, aki azon a vidéken született és kapcsolatait nem feledve az én javamra is építgeti tovább. Áfonya  lesz a télen is, csak vad  is legyen hozzá ! Egy adag jam el is készült belőle. Próbaként a  dagasztandó tésztához tettem pár kanállal  belőle, gyönyörű színe lett. Aztán a kisült kuglóf tetejét is megkentem az áfonya jammel, megszórtam mandulaforgáccsal is  mielőtt csokoládéval bevontam.








Ez a kuglóf kelt tésztával készült:

Langyos, cukros tej-joghurt keverékében felolvasztottam az élesztőt
majd a szitált liszt (300 g ) közepébe mélyedés csináltam és beleöntöttem az időközben felfutott élesztőt majd elkezdtem dagasztani, kevés langyos tejet, egy tojást, 100 g olvasztott vajat is  adtam hozzá, egy narancs héját amit elözőleg forró vízben áztattam  felszeleteltem, aprítottam bele, egy csomag bourbon vaníliáscukor is belekerült még és az áfonya jam, majd ha  már megfelelő állagú a tészta lehet pihentetni amíg  legalább a duplájára nő.

Forró sütőben kuglóf formában sütjük  50 percig. A forma alját mandula forgáccsal hintettem meg,  mivel én  szilikon formában sütöttem így szükségtelen volt kikenni  mielőtt a tésztát beletettem. A kisült kuglófot miután kiborítottuk   a formából a fentiek szerint bevonjuk  csokoládé mázzal. 
A csokoládé mázhoz  jó minőségű étcsokoládét olvasztunk és vajjal, tejszínnel szükség szerint gazdagíthatjuk.

1 megjegyzés:

  1. Szia Ibolya
    Nagyon jól néz ki a kuglófod,és nagyon meg is kóstolnám,ha lehetne.
    Azt hiszem megtaláltalak....
    A mi oldalunk cime:
    http://maanyika.gportal.hu/
    Szia...

    VálaszTörlés

Printfriendly

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...