2018. július 30., hétfő

Blog szülinapi grillezés


8 éves lett a Rozmaring &ibolya blog,   egy spontán grillezéssel ünnepeltünk.

.
Annyira spontán sikeredett, hogy  fényképezésre nem is került sor szinte, elragadtak az eseménye, így majd tartunk egy pót ünneplést, jön hamarosan az ismétlés is .  
 
A mindig segítőkész családom volt most a vendég,  akik lelkesen tesztelnek évek óta.
A hús a megszokott tarja, mert azt szeretik a legjobban, hiába próbáltam "terelgetni őket" legyen  inkább saslik, mert a  tkemali szósz amit a napokban készítettem,  már megint a   grúz   ízvilágot   ihlette  számomra és  megkívántam, magam elé képzelve  a Rica  tó sima  tükröződő vizét  és  a körülvevő hegyeket, a  csodás tiszta  levegőt a  napsütés átható sugarait. Bár látszólag engedtem a  többség akaratának   magamnak  néhány hátszín kocka  is  került a rácsra.

Természetesen ezúttal is előző nap  bepácoltam a  húst .
Mivel napok óta  a kaukázusi ízvilágot keresem  egy különleges páccal készültem a  8.blogszületésnapra,  saját készítésű málna ecetben,  törött borssal korianderrel, fokhagymával  érlelődtek a  húsok  néhány órán, plusz egy teljes éjszakán keresztül.
Nem sóztam a húst, a pácba sem került  só természetesen .
Sütés után omlós,  puha, kívül kicsit  kérges lett  a hús, nagyon  jól sikerült.







rostonsült tarja


Persze  a sütés most sem az én érdemem, hisz mint azt  már korábban megállapítottam és azóta is hangoztatom, az férfi munka.
Az évek során nálunk kinőtt az utánpótlás is e téren, van már a  tűzmesternek  komoly segítőtársa .
Az én teendőm mindössze   a húsok  előkészítése, bepácolása, ami szinte minden  alkalommal más, gyakran változik a hangulat és alkalommal adta ötletek szerint variálom a fűszereket  amiben érnek a sütésig a  kiválasztott húsok.
Kb 1 cm széles  szeletek váltak be  a legjobban  a  tarja esetében,  így sül át a legkönnyebben, pont olyanra mint kell.
Előételként, pontosabban  míg sült a  hús  étvágy csillapító-, (fokozó-,)falatokként  padlizsán krém és  zöldfűszeres  friss sajtkrém  készült. Persze nincsenek szigorú szabályok ilyen esetben a  mártogatósnak,  kenhető krémnek  készített  kencék akár a hús mellé is fogyaszthatók .
Készült  paradicsom saláta friss mentával  és  bazsalikommal egyenesen a kertből, uborka saláta  szintén saját termésből, frissen szedve, kitettem pár  darab kovászos uborkát is a változatosság kedvéért  és  házi  csípős paradicsom szósz is  került  a kínálatba  a magos mustár  és  a már emlegetett tkemali a  grúz szilvaszósz  mellé.
    A  felsorolásból kimaradt a sült paprika saláta fokhagyma  és petrezselyem szórással  ( a kertből szedve természetesen a fokhagyma is  a zöld szárával együtt  került a salátába  )



at ebég utáni asztal
A "romok " tájkép csata után  .....vagy ami megmaradt  az ebéd végére..


A házi kenyeret ezúttal nem én sütöttem, de a család  kisegített,  a Anyósom híres kenyere  és  sógornőm szezám magos kiflije volt a pékárú.


rostonsült  & kiflice


Az ebédet a  borított szilvatortával  és  sok-sok  gyümölccsel  zárjuk török kávé mellett.

Most is mint már annyiszor bebizonyosodott, hogy   a kitelepített roston sütésben is profik vagyunk   a Rozmaringes ibolya catering jól  működik, bár  kicsit fárasztó  az utazgatás miatt.




Jó étvágyat !
 Ha tetszett a bejegyzés, recept, készítsd el te is, ha van kedved írd meg a véleményed, örülnék neki! Csatlakozhatsz a rendszeres olvasókhoz, vagy követheted a Rozmaring & ibolya Facebook oldalát is, hogy ne maradj le a blog újdonságokról !
📷 https://www.instagram.com/rozmaringesibolya/



                 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Printfriendly

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...