2013. július 1., hétfő

Grilleztünk, ebédeltünk az esőben....


Kint  a szabadban elfogyasztott ebédben van valami különleges,talán nem is kell magyaráznom miért.
Az elmúlt hétvége (23-25 fok pont jó lett volna), ha nem kellett volna  az eget kémlelni állandóan, ideálisnak tűnt a grillezésre.

Kockáztattunk és sikerült ! (Előző délután már bőrig áztunk egy rövid séta alatt míg a gyermeket kísértük át  egy szülinapi partyra,  10 percre a házunktól  kaptuk  a hideg zuhanyt a nyakunkba  ( csak úgy minden előzmény nélkül).
Mire  a  utolsó halak is kisültek   s mindenkinek a tányérjára került az ebédje zúdult le a az égi áldás.Némi tanácstalanság ( az előző nap élményének felvillanása) után úgy döntöttünk  várunk, a hárs lombkorona esernyőként felfogta az esőt,ami szerencsére pár perc után elállt  majd újra rákezdte,s ez így ismétlődött egy ideig,   nyári zápor...






A menü:




Uborkás limonádé
Levendulás limonádé

Bruchetta

(Paradicsom kockák & citromos- fokhagymás olívaolaj & grillen pirított kenyérkék)


Pisztráng roston
/bazsalikom levélkék és citrom cikkely a hasába/



Pesto -"szósz"(szezámmaggal)

/ bazsalikom -olívaolaj-fokhagyma-szezámmag/

Citromos -fokhagymás olívaolaj



Zelleres-curcuma- s (friss)paradicsom szósz

Újburgonya














Csöves kukorica roston





Paprika-paradicsom citrom negyedekkel












Hozzávalói  :

  • Személyenként egy-egy  közepes nagyságú  pisztráng 
  • egy nagy csokor friss bazsalikom
  • 1/2 citrom halanként

  • Pesto szószhoz :
  • 2-3 ág friss bazsalikom levelei
  • 3-4 gerezd fokhagyma
  • 1 dl olíva olaj  ( extra virgie)
  • 1 evőkanál  szezám mag
  • 1 evőkanál  reszelt  parmezán
  •  



  • Fokhagymás citromos  olívaolajhoz :
  • 4-5 gerezd fokhagyma
  • 1 citrom frissen facsart leve
  • 1,5 dl olívaolaj  ( extra  virgine)
  •  
Zelleres nyers paradicsom szószhoz :

  • 250 g friss paradicsom
  • 2 szál zeller zöld levele
  • 1 mokkás kanál  curcuma
A szószokhoz az összetevőket blenderben  vagy mixerrel  aprítjuk, keverjük  ki . 
Külön -külön  tálkában,( üvegben)  kínáljuk így mindenki annyit vesz és abból amit szeretne a pisztránghoz







Sajtos stangli

Brie






Levendulás-sárgabarackos tarte



 és ...kávé

Munkamenet:

Reggel még  a reggeli előtt bedagasztottam  a  tésztát  a sajtos stanglihoz.
Reggeli után már mehetett is  sütőbe.
Mire kisült  összeállítottam a   tarte tésztát így az is mehetett  azonnal a forró sütőbe.
Ez idő alatt szószokat is összeállítottam ( benderben kevertem  ki )
Összeállítottam  a tarte-t.
Kiszaladtam a piacra  friss gyümölcsért  zöldségért, a zöldségeket előkészítettem ,  míg a krumpli  a sütőben sült, a halakat  előkészítettem.( Só fűszer)
Megterítettem  a kerti asztalt. ( nálunk  a grillezés férfi munka)

Egész idő alatt folyamatosan  "gyártottam"  a limonádékat  kicsik és nagyok  örömére.


Jaj, úgy élvezzük mi a grillezést !

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Printfriendly

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...