2012. május 27., vasárnap

Cseresznyés kacsa

Pünkösdi, ünnepi ebéd 

 el lehet ennél jobbat képzelni?

Avokadó krém
Cseresznyés  kacsa, mángoldos rétessel
Csípős mustáros gyümölcsös  saláta
Mascarpone-s epres pohárkrém


 száraz pezsgő





A kacsa, ugyan nem igazán tavaszi  étel, de cseresznyével kínálva, gyümölcsös  zöldsalátával körítve  már akár az is lehet.

Cseresznyés kacsa

Az egész kacsát kívül belül sózzuk, borsozzuk, 1,5 narancs levével meglocsoljuk  és  forró sütőbe toljuk.
A sütési hőmérsékletet kb. 15-20 perc múltával mérsékeljük  180 fokra.
Összesen  a két kilós pecsenye kacsát  1 órát  át süssünk !

Mángoldos  és sajtos rétessel


kínáltam .
 








Amíg  a kacsa sül,  elkészíthetjük az előételt,  salátákat és a cseresznyét .

Eredeti francia recept szerint a  cseresznyét együtt kéne sütni  a kacsával, a sütési idő  felénél, 2/3 -nál hozzáadva, ám én attól tartottam túl  zsíros lesz a kacsából ki csöpögő zsiradéktól, így azt külön készítettem el .

A kimagozott  cseresznyét forró serpenyőben  átforgattam, ízlés szerint kevés vajat is adhatunk hozzá, majd mikor már levet ereszt, őrölt fahéjjal és borssal  hintem, Maraschino -val( cseresznye pálinkával , -likőrrel )  felöntöm, forralok rajta még egyet és elzárom a tűzhelyet alatta .

Gyümölcsös saláta


A salátához csípős mustárt kevertem el  olívaolaj és málnaecet keverékével, majd apróra  tépkedett zöldsalátát és szeletelt epret vegyítettem hozzá,az egészet frissen őrölt borssal hintettem .






Előételként  avokádó krém került asztalra csípősen ( chili paprikával ) hagymával, fokhagymával, friss koriander zölddel, mexikói módon.















Deszertnek,

epres mascarpone-s  pohárkrém keksz morzsával

és forró fekete kávé .





Az ebédhez egy pohár pezsgőt is ... ???



   Szép ünnepet !















1 megjegyzés:

  1. Csodás összeállítás! Elismerésem!:)

    Kérlek, látogassál meg és fogadjad el a blogdíjat, amit Neked szántam.
    Köszönöm:)

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Printfriendly