2012. június 12., kedd

Kürtős kalács újra

Kürtős kalács !  ez mára már  hungarikum , az  édes változat, mert értelemszerűen a  kürtős kalács hallatán mindenki  szeme előtt a cukros, diós kívánatos " édesség" jelenik meg. 





Így voltam ezzel én is  sokáig  emlékeimből  fel- fel bukkant  a sor a hajdani Emke szálló előtt, (az egyetlen hely  ahol gyerek koromban árulták) . Azóta  már megváltozott a helyzet.
Sütik sok helyen az országban és a határokon túl is . Már Belgrádban is láttam a Duna partján árulni  mint  magyar specialitást.
A klasszikus kürtős kalács mellett  sok helyen találkozhatunk mandulás, kakaós, fahéjas stb édesítésűvel is.

De ez most egészen más ..........







Ettetek már  sós kürtős kalácsot ?

Hévízen a termelői piacon  kóstoltuk tavaly először .

Meglepő, de jó !

Sajtba forgatják, a tésztájába kolbászhúst kevernek  tetejét krém sajttal kenik,  és kínáltak  nem csak bennünket, látogatókat, de többi "kofát" is a piacon. Rövid  "piackutatásom" során  leszögezhetem nem akadt akinek  ne ízlett volna.
/ Egy év elteltével  megtudtam  sajnos nem szerepel az  állandó  kínálatban, ezt  különleges változatot  csak  fő szezonban  készítik,  az év többi hónapjában itt is  a hagyományos kürtős kalács  készül csak.



A "kóstoló"


Az elmúlt egy év során máshol nem találkoztam  sós változattal, kérdezősködésemre több készítő  elutasította a sós  változatot  arra, hivatkozva az eredeti  az   édes .



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Printfriendly

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...