2014. január 17., péntek

Rothschild piskóta

Vendégek,vendégség, ünnepek, nálunk  nemcsak az évvégére, de biz az év elejére is jut belőlük.
Az "utolsó " ilyen alkalomra   készült  ( vendég igényeket   "gondosan "felmérve)  ez egyszerű és nagyon finom desszert . Olyan délutáni teához való sütemény.

Rothschild piskóta tallérok

Eddig  még sose készítettem, ez volt  a premier. Pedig,  ha  jól emlékszem gyermekkorom kedvenc  süteménye, pontosítva egyetlen kedvenc süteménye  volt. Vasárnap délutánonként amikor a Körúton, Andrássy úton sétáltunk  nem tudtam ellenállni  a  cukrászdák, presszók  csalogatásának.  Ámulattal néztem a kirakatot ,s vágyakoztam  be  abba   a számomra olyan csodás miliőbe. Talán az  illat,a fények,  a berendezés vagy a zene  lehetett vonzó,  nehéz lenne megmondani. Nem, nem  kértem soha semmit csak azt, hogy "üljünk be ".
Néha, néha  a limonádén kívül  azért  süteményt  is rendeltem, nem igazán emlékszem  már az akkori kínálatra de volt talán  Tátra csúcs ,  és Kékes(?) ,  színes mignonok s jóval kevesebb  torta féle mint manapság. Számomra  a legkedvesebb azonban  a  Rothschild  piskóta volt.


Rothschild piskóta

Nos, most  elkészítettem én is! Talán nem pont olyan,  a formája az biztosan nem. 
Nálam most korongok (is) készültek Rothschild  piskóta módra.
Nem érte meg  a másnapot, még  aznap elfogyott.  

    
Rothschild piskóta korongok




Hozzávalók:

  • 6 tojás sárgája
  • 6 tojás fehérje
  • 120 g cukor
  • 120 g liszt
  • csipet só

  • 20 g durvára őrölt/tört  pörkölt mogyoró
  • 50 g olvasztott csokoládé ( min.60-70%-os)



A tojás fehérjét kemény habbá verjük  a  cukor 2/3 részével  és a csipet sóval. A tojás sárgáját  a  maradék cukorral  szintén kikeverjük. Óvatosan hozzáadjuk  a felvert tojáshabot és a szitált lisztet  most már csak fakanál segítségével keverjük  .
Piskóta / ( tallér) formára formázzuk  a sütőpapírral borított  sütőlemezre.Durvára őrölt vagy tört  pörkölt mogyoróval meghintjük és 180  fokos gőz mentes sütőben sütjük. Kihűlés után olvasztott csokoládéba mártjuk  az alsó felét.

Rothschild piskóta  tallérok
 

Jó étvágyat !

Ha tetszett a bejegyzés, recept, készítsd el te is, ha van kedved írd meg a véleményed, örülnék neki! Csatlakozhatsz a rendszeres olvasókhoz, vagy követheted a Rozmaring & ibolya Facebook,Instagram vagy pinterest oldalát is, hogy ne maradj le a blog újdonságokról !
📷   https://www.instagram.com/rozmaringesibolya/
 🖼    https://hu.pinterest.com/rozIbolya/ 
🖋     https://www.facebook.com/rozmaringesibolya/

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Printfriendly

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...