2019. február 9., szombat

Darázsfészek



Darázsfészek, így hívják ezt a süteményt,  tudod miért?



darázsfészek


Igazából  mákos és  diós kalácsnak indult, mert a család azt rendelt volna, de  januárban  már nem volt  kedvem  a sokadik mákos-,és diós kalácsot készíteni így kicsit átalakult. Mákos  kalácsot  ugyan még pár nappal ezelőtt csináltam, ezért  most a dióson lett volna  a sor, ám  ekkor jött az ötlet ez  hasonló de mégsem ugyan az, legyen hát  darázsfészek.

Kelt tészta, dió töltelék, feltekerve  a tészta,hm,   hasonlít ugye ?



Magyar Elek  7 tojássárgából és  őrölt mandulával írja  a receptjét az Ínyesmester szakácskönyve című könyvében  majd  a félig sült süteményt rumos tejszínnel locsolja meg,  nagyon ínycsiklandozó majdnem elcsábultam, e gazdag változatot azonban mégis leredukáltam hiszen nálunk  "csak" reggeli sütemény lett,  olyan mindennapi,  így  a tésztája  a hagyományos  általam készített kelt tészta   1 tojással ( természetesen a tojás mennyiségét lehet növelni ) majd forrázott dió töltelékkel töltöttem így jobban hasonlít az eredi kívánságra,  a diós kalácsra.
Formája  szerint viszont  kimondottan darázsfészek az általam készített sütemény.
 Hamar el fog fogyni az már most látszik .


darázsfészek


Hozzávalói :


  • 500 g liszt 
  • 7 tojássárgája ( én összesen 1 tojással készítettem ez alkalommal és így is tökéletes lett)
  • csipet só
  • 30 g élesztő
  • 2,5 dl tej 
  • 200g vaj
  • 200g őrölt mandula v dió
  • 200 g cukor
  • 2dl tejszín vagy tej ( a kenéshez) 


Elkészítése:

Az élesztőt kevés langyos tejbe morzsoljuk, majd felfuttatjuk. Hozzáadjuk a  szitált liszthez, a tojással, pici sóval és  a maradék tejjel összedolgozzuk, meleg helyen hagyjuk pihenni .Ezalatt  a tészta  a duplájára kel.Lisztezett  deszkára borítjuk, kinyújtjuk  vékonyra és megkenjük a  vajas cukros mandulás töltelékkel az eredeti recept szerint. Itt  én eltértem a hagyományos  darázsfészek recepttől és  forrázott diótölteléket használtam a vajas  mandula krém helyett.
A továbbiakban  már követtem a tradicionális útmutatót. A tölteléket ami most forrázott dió egyenletesen eloszlattam a  kinyújtott tésztán  vizes( széles)  kés vagy spatula segítségével könnyebb! Feltekertem a  tésztát  és ujjnyi vastag szeleteket vágtam a tekercsből ( kézzel kicsit meg lehet igazítani, hogy  szép kerek legyen minden  szelet !
A levágott  tekercseket  lazán egymás mellé helyezzük  a kilisztezett vagy sütőpapírral  bélelt  sütőlemezen,  hagyjuk  kelni ismét,   majd  előmelegített  forró, enyhén gőzös  sütőben  megsütjük a darázsfészket.
Mikor már félig megsült a  tészta  a tetejét lekenjük ( meglocsoljuk ) cukros   tejjel vagy tejszínnel.

A kész darázsfészek sütemény  kínálható reggeli vagy uzsonna süteményként is kávéhoz, teához  kakaóhoz egyaránt.
     


péksütemények

Jó étvágyat !
Ha tetszett a bejegyzés, recept, készítsd el te is, ha van kedved írd meg a véleményed,örülnék neki! Csatlakozhatsz a rendszeres olvasókhoz, vagy követheted a Rozmaring & ibolya Facebook oldalát is, hogy ne maradj le a blog újdonságokról !
📷 https://www.instagram.com/rozmaringesibolya/

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Printfriendly

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...