2014. február 3., hétfő

Birsalmás rétes

Rétest általában  nyáron eszünk.


Cseresznyést-,meggyest- ,barackosat-,almásat-,( talán) mákosat még ősszel is készítünk sőt káposztásat is. Birsalmásat  viszont" csak" télen  ehetünk, feltéve ha van birsalmánk. Hát nekünk van, mint arról  már korábban tettem említést  Nagyon  sok birsalmára tettünk szert, az elmúlt hónapokban, be is mutattam néhány  birsalmás  receptet. Készült  birsalmasajt, születés napi torta, likőr, bonbon, köret, mártás és leves is birsalmából.

Rétes eddig nem, most pótoltuk e hiányosságot, itt  a birsalmás  rétes receptje is.

Birsalma kompótot készítettem először, vagyis  a birseket megmostam  kockára vágtam és  enyhén citromos   fűszeres( fahéj,szegfűszeg,szegfűbors) vízben  fél puhára főztem.Kihűlés után leszűrtem .Cukrot  olvasztottam, mikor  színt kapott belekevertem  a fahéjat és a  birsalmát, pár percig kevergettem,  így  a birsalma kockákat minden oldalról befedte  a karamelizálódó cukor.Lehet tovább fűszerezni leheletnyi  szegfűszeg,szegfűbors és fahéj  keverékével.
A kiterített rétestésztára helyeztem  a  birsalmás masszát még egy kevés   fahéjjal meghintettem  és feltekertem.
Pirosra, ropogósra sütöttem.

Meghinthetjük  porcukorral  vagy  juhar sziruppal. Mi kevésbé édesen szeretjük   így ez  lépés  nálam kimaradt.



Egy "kupica" birslikőr viszont jutott mellé :

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Printfriendly

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...