2011. december 21., szerda

Szentestére halat


Már csak néhány nap  és megszólal a csengő a karácsonyfa alatt, van ahol ebéd és van ahol vacsora  az ünnepi étkezés e nap, ám  szinte mindenhol a hal a fő fogás.

Hagyományos  halászlé receptje  házanként változó és mellé  a rántott a hal,  legtöbbször ponty, burgonya salátával kerül  a magyar háztartások  többségében az ünnepi  asztalra.
Vagy mégsem ? Lehet  a hagyományok tiszteletben tartásával ezen a  szokásos menün  változtatni ?

Íme néhány ötlet.... 




Pisztráng mandula bundában




Lazac filé vaslapon sütve  mángoldos burgonyával körítve





Süllő filé kapris pestoszószban  tagliette-vel tálalva








Vegyes hal tál : ponty,harcsa,süllő filé roston, grillezett zöldség ágyon  kínálva


Balatoni fogas filé hollandi mártásban




Kókuszos lazac csíkok bambussza és,rizzsel




Halat évközben is gyakrabban kellene fogyasztanunk ! Nem lehet eléggé hangsúlyozni a hal mennyire egészséges táplálék, mégis  a hazai fogyasztást a statisztika szerint a világon a legkevesebbet fogyasztók között  tartják számon. Talán ha  jobban ismernénk és változatosabban tudnánk elkészíteni nagyobb kedvet kapnánk hozzá, a hal beszerzése ma már nem lehet gond, hiszen szemet gyönyörködtető módon kínálják itthon is, számtalan  fajta tengeri és folyami hal is beszerezhető. Csak bátran, ki kéne próbálni !

Most a kókuszos lazac receptjét közlöm, melyet  pálcikával fogyasztottuk .

A hal filét ( bőr nélkül ) keskeny csíkokra vágtam, frissen facsart citrommal meglocsoltam, kókuszreszelék-kukorica liszt keverékébe forgattam, pihentettem. Félóra múlva vokban  szezám olajat hevítettem,  a halat átforgattam rajta, pár percig rázva sütöttem, majd a bambuszt is hozzáadva további néhány percet folytattam a sütést, végül oysters sauce-t adtam hozzá, átkevertem és már tálaltam is .

Így készül percek alatt ízletes,  könnyű és különleges  étel akár az ünnepi asztalra is. Tálaláskor frissen őrölt  színes borssal meghinthető.(Esetleg chili paprikával is ??)

Hozzávalók :
  • személyenként  150 g lazac filé
  • 2 citrom
  • 100 g kókuszreszelék
  • 50 g kukoricaliszt
  • tengeri só
  • szezám olaj  a sütéshez 1-2 kanálnyi
  • 200 g bambusz rügy
  • frissen őrült bors
  • oysters sauce ( 2-3 evőkanálnyi)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts
 alt=
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Printfriendly