2017. május 23., kedd

Lazacpisztráng papírhüvelyben sütve

Lazacpisztráng lett  volna  a hétvégi ebédünk, hisz  próbálom   tartani magam az elhatározásunkhoz, miszerint heti egy alkalommal  halat eszünk. Mivel a hal frissen jó szerintem, igyekszem a halas fogásokat a hétvégére időzíteni, mert  ilyenkor mindenki egyidőben étkezik, itthon vagyunk,  van időnk komótosan ebédelni. A tavaszi időszakok azonban úgy látszik erre nem alkalmasak, a szabadban  a veteményeskertben telik  az időnk nagy része és mivel az  idén különösen késésben vagyunk így ezen a hétvégén is  az egész nap  a kertgondozással telt,  nem jutott idő  a lazacpisztrángra. Ugyan  igazán sok időt nem kíván az elkészítése, de azért mégiscsak meg kell adni a módját, ha halat eszünk  nem  szabad sietni, kapkodni( máskor sem). Maradt  a hal  a hétfői  hét indító  estebédre ( akkora sikerült összeterelni a család apraját- nagyját).



lazacpisztráng papírhüvelyben sütve  zöld fűszeres új burgonyával tálalva


Lazacpisztráng  papírhüvelyben sütve


Tavaszi ihletésű lazacpisztráng,a sütőben sült, 15-20 perc alatt el is készült. Mitől tavaszi ?
Újhagyma szárastul került a   hasába  és zöldfűszeres  új burgonya került mellé   a  tányérunkra. Fokhagymás kapros  görögjoghurtos uborka saláta is járt  hozzá amit én még meglocsoltam egy fantasztikus erős ( sült-marinált)paprikával ízesített olívaolajjal is.

A lazacpisztráng  papírhüvelyben   elkészítése:


A gondosan megtisztított, megmosott hal hasába egy egész csomó tisztított újhagymát töltöttem ez alkalommal.
A halat lazán sütőpapírba tekertem a  a papír végein  precízen összefogtam  ráhajtottam a  papírt 1 cm  szélesen,  kicsit rá is nyomogattam, hogy  tartása legyen  így ebben  a "csomagolásban" azaz a papírhüvelyben  ment a sütőbe, ahol 200 fokon   15-20 alatt gyönyörűen megsült. Nem tévedés  semmilyen zsiradék, olaj,  vaj   nem került rá.  Igaz  a bőre nem lett ropogós,  ám azt úgysem esszük meg,   egészen egyszerűen  egy mozdulattal el lehet távolítani  sütés után a hal bőrét  mikor kibontjuk a papírhüvelyt.
Citrom cikkekkel, frissen őrölt borssal,  sóval  ízlés szerint   a tányéron fogyasztás előtt lehet meghinteni a  halat.



lazacpisztráng újburgonyával,petrezselyemmel,citrommal szervírozva  törökszegfűvel rózsaszirmokkal


Köretként  zöldfűszeres   új burgonyát kínáltam,  a  zöldfűszerek:   petrezselyem zöldje , kapor és zsálya ( ez utóbbi  a teraszról ép most virágzik)  .

A megtisztított negyedelt burgonyát  kevés olajon átpirítom  egy pohát vizet öntük alá és fedő alatt puhára párolom,   amikor ez megtörtént,   leveszem a   fedőt és átsütöm még   párpercig, meghintem az apróra vágott zöld fűszerekkel  (  kapor, petrezselyem zsálya levél) és már tálalható is.


Hozzávalók :

  • egy egész lazacpisztráng  ( 800-1000-g)
  • egy csomó friss új hagyma
  • 1-2 citrom
  • 800 g  új burgonya
  • 1 csokor  friss kapor
  • 1 csokor  petrezselyem
  • 3-4 zsálya levél
  • 1-1,5 dl víz
  • frissen őrölt  só,bors

Lazacpisztráng  papírhüvelyben sütve  ( adag) citrommal,petrezselyemmel





Jó átvágyat!    



Ha tetszett a bejegyzés, recept, készítsd el te is, írd meg a véleményed, csatlakozz a rendszeres olvasókhoz,kövesd a Rozmaring & ibolya Facebook oldalát is!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Printfriendly

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...