2011. június 25., szombat

Hogy kell sütni a kacsamájat ?


Duna -Party Budapest, programok  sokasága Pesten és Budán, ezt  nem hagyjuk ki, ha már itt vagyunk - gondoltam. De eljött az ebéd ideje, van  kenyérlángos szalonnával, rögtönzött kemencével, illatos kürtőskalács és sült kolbász,  meg  a" szokásos utcai kínálat " a Clark Adam téren  a színpad mellett sorok kígyóznak érte,  alkalmi felállított padok, asztalok mellett  a téren lévő  füvön is jóízűen falatoznak többen is  piknik hangulatot keltve. Most nem erre vágytam, de tévedtem,  így éhes maradtam ....
A Francia  Intézet melletti  kávézó-étteremben  szívélyesen invitál a pincér, igen van meleg étel is, nem is akármilyen,  azonnal kapja is  menü feliratú lapot és kínálja  ajánlja  meggyőzően  .......
Kacsamáj sült zöldséggel vagy alma chutney-val ezt találtam  a legvonzóbbnak így  azt kértem, nem is gondoltam, hogy ez lehet a vége,  egy falatot sem tudtam enni belőle. Én így még soha nem jártam,  egyszer ennek is meg kellett történnie ? Megérkezett a saláta levekkel alma szeletekkel  tálalt kacsamáj, ám amint  egy szeletkét próbáltam vágni belőle, kibuggyant  a vér ....hát erre nem számítottam. A készségesen  odasiető pincér  amikor afelől érdeklődött, hogy ízlik-e, szemmel- láthatóan meglepődött, mikor  finoman  közöltem vele  az asztal társaimra való tekintettel  én nem ennyire rosé-n szeretem  a májat.Visszavitte korrigálni  a hibát. Néhány perc múlva visszaérkezett a tányérom, mire a 8 éves fiam megjegyezte most meg túl sütötték, mert  kívül egész sötét burkot kapott ( fekete ?),újra próbálkoztam, de a falat nem ért el a számig, sajnos belül továbbra sem sült át, a tányéron tocsogott  zsír ami  vércseppekkel keveredett. Hát ez nem az én napon, nem az én éttermem.....,
Kínálhatta ezek után  az udvarias pincér válasszak mást, esetleg ...,elment  a kedvem. A gyermek is  azon a véleményen volt jobban ízlett neki tegnap, meg az előző hét többi napján(catering a fák alatt)  tábori ebéd, /Jégkorong edzőtábor MAC/. Az már csak részlet kérdés ezek mellett a karaj szeletnek rendelt hús egyike nem az,  talán tarja ?
Eddig a  turista övezetben  lévő éttermeket  messze elkerültük e szokásunkkal most  kivételesen felhagytam, időhiány miatt és a balatoni  kedvező tapasztalatainkon felbátorodva.
Csalódott vagyok ??? Igen ,szeretném ha sem velem  sem mással nem történne meg  hasonló eset....

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Printfriendly

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...