2019. október 25., péntek

Kispesti piac

Kell adni egy második esélyt ! 
Piaci  körkép, Budapesten piacoltunk ismét !


kispesti piac





A kispesti piacon  jártam már  gyerekkoromban is, ott vásároltunk  gyümölcsöt , zöldséget  a szüleim ismerték  kinél érdemes  füstölt kolbászt venni és hol van friss hús. Ott álltunk karácsony előtt sorba  a halért ami később a fürdőkádban úszott míg ki nem sült a karácsonyi kalács  a konyhában.
Ez a piac   kicsit múlt idéző ,aztán  hosszú idő után visszatértem  a 2000-s évek elején  és nagyot csalódtam  oly annyira m hogy évekig elkerültem  ha ott mentem el előtte akkor se jutott eszembe befordulni mert számomra nem volt piac hangulata ,Lehangolónak tartottam ha  az árus rám szól itt kérem nem lehet válogatni, csak adhat  az áruból. Olyan érzésem volt  rácsapnak kezemre h a hozzányúlok  a zöldségekhez gyümölcshöz. Csak sorban, neki ( mármint az eladónak ) minden darabot el kell adnia.
Hát én ebből nem kértem. Nem jártam oda .
Az idén szeptemberben  a környéken járva  a régi rossz emlékeket feledve  úgy döntöttem   menjünk piacolni  Kispesten  és nem bántam meg, nagyon kellemesen csalódtam .

kispesti piac

Három részre tagolódik a piac  elől a Kossuth tér felé van   a pavilon sor  ahogy régen is   itt van hús és hentes áru, baromfi, hal, savanyúságos,  sőt lángos és pék is .

kispesti piac


A következő rész távolodva  a tértől  az állandó árusok standja egy ”utca” itt nem sok időt töltöttem most sem  bár gondosan elrendezve  tálakban a gyümölcs és zöldség ez nem az én világom  a piac az ami utána  következik a harmadik részben.


Ott  találtam meg amit kerestem. 

kispesti piac



Nénik és a  termelők  akik a saját portékájukkal  jönnek mint megtudtam sokan szinte minden  nap amikor a piac nyitva van. Korábban ha jól emlékszem csak szerda és szombat volt  a hátsó traktusban valami. Kapható itt friss petrezselyem, kapor,  csodás birs, besztercei  szilva, fantasztikus kínálat  zsenge zöldbabból, fejtőbab szeptember végén,sőt októberben is.


kispesti piac





Jó étvágyat !


Ha tetszett a bejegyzés, recept, készítsd el te is, ha van kedved írd meg a véleményed, örülnék neki! Csatlakozhatsz a rendszeres olvasókhoz, vagy követheted a Rozmaring & ibolya Facebook,Instagram vagy pinterest oldalát is, hogy ne maradj le a blog újdonságokról !
📷 https://www.instagram.com/rozmaringesibolya/
🖼 https://hu.pinterest.com/rozIbolya/ 
🖋 https://www.facebook.com/rozmaringesibolya/

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Printfriendly

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...