2014. április 14., hétfő

Vaddisznósült kávéval



Borús, kicsit szeles az idő. Az elmúlt napok  áprilisi  "nyarat idéző"  meleg  napsugarait és  a verőfényes vidám tavaszi napokat  a borús melankólia váltotta fel.
          Gondoltam egy merészet, a mai ebédünk legyen élénkítő, kávés .
Igen,  kipróbáltam már, itt egy télvégi napon,hogyan párosítható a  hús mellé a kávé,s most  újra, a kávé a  fűszerem,természetesen másként.


Vadat  enni nagyon jó dolog, egészséges  és finom is, ezt a tanácsot szem előtt tartva igyekszem  időről időre  vad ételt kínálni,   lehetőség szerint minnél változatosabban elkészíteni.
Ma vaddisznó comb van.
Így készítem :                                                                                                                                             A szokásostól eltérően nem pácoltam be,  csak  hagytam néhány napot a   hűtőben pihenni .
Első lépésként  szárazon fűszereket pirítok egy lábosban .
Mustármagot, koriandert, babérlevet, köménymagot.
Ezt  követően  egy kanálnyi szőlőmag olajon a  húst gondosan minden oldalról átsütöm.


Ha már gyönyörű piros színt kapott,  tűzálló edénybe átköltöztetem a pirított fűszerekkel beburkolom,sózom és nem túl forró sütőben ( 160 fokon )  fedővel lefedve sütögetem, a sütési idő  fele környékén főzök egy  jó erős "feketét"  ( espesso krém kávét) amit aláöntök és időként meglocsolgatva  készre sütöm  a húst,  kikapcsolt sütőben hagyom  pihenni,  ez idő alatt is tovább puhul, illetve  szívja magába a  szaftot.
Tálalás előtt a  szaftját leszűröm, felforrósítom, elkeverem vörös borral, egy kanál  étel keményítővel sűrítem, beforralom.


A húst szeletelem, a mártással meglocsolva, áfonya lekvárral  körítve  adom asztalra.


Tavaszi  köretet  mángoldos-medvehagymás gnocchi-t  kínálok hozzá és  sok -sok friss zsenge natúr zöld saláta levelet.

Hozzávalók:


  • 1-1,5 kg Vaddisznó comb 
  • 1 csésze erős espresso (krém) kávé
  • 1/4-1/4  kávéskanál mustármag, koriander,köménymag
  • 2-3 levél babér levél
  • 1/4 kávéskanál tengeri só
  • 20 g ételkeményítő
  • 1 dl vörösbor
  • 1 evőkanál szőlőmag olaj

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Printfriendly

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...