2013. július 23., kedd

A céklás jégkrém

 

cékla+joghurt+citromlé+narancslé+méz = céklás jégkrém  

Miért ne csinálhatnánk otthon  jégkrémet,  akár zöldségeset  vagy  ami csak jól esik ?
Teszteltem a gyerekeken néhányat és meglepő eredményre jutottam, nem fogjátok elhinni. 



házi  jégkrém

 


Kánikula  van, ... kánikula lesz  egész héten.
Jól esik jól fog esni a  hűsítő-frissítő gyümölcsös-zöldséges  jégkrém ami nem csak finom, de egészséges is.
Elkészítése  nagyon egyszerű, talán  a cékla lé préselés miatt kicsit hosszabb időt igényel ugyan, mint általában a jégkrém készítése, de megéri.
Különleges íze  " bejött "!!!

Teszteltem, különböző korosztályon. 
A gyerekek közt is volt akinek  jobban ízlett  mint  a kajszis változat!
A  felnőttek is jól fogadták, akadt aki  ugyan mondogatta ez szokatlan, nem is gondolta volna  ...., ám elfogyott valahányszor készítettem eddig e  nyáron.

céklás jégkrémet tesztelünk

Van már  friss cékla a piacon, kötegekben adják  4-5 kisebb darabot egy csomóban,  ez bőven elegendő egy adaghoz .
A cékla alapvetően édes, citrommal naranccsal pikánsabbá tehetjük, ám, hogy mégse legyen túl fanyar kevés  mézzel enyhítettem a savanykás ízt,  nem túl sokkal,  így kellően   üde maradt a jégkrém íze.

Ennek  a jégkrémnek is   az alapja  joghurt.

A céklák levét gyümölcs centrifugával nyertem ki. Így lágy és krémes fagylaltot is készíthetnénk   ( nekem sajnos  nincs  fagylalt gépem ) talán  kipróbálom  egész  céklából is  ( most  a visszamaradt cékla csokoládéval kombinált muffinban  végezte ).

Ha meg van a cékla lé, már csak össze kell keverni  a joghurttal, mézzel, citrom és narancs kifacsart levével .
Ez alkalommal  nem került bele  más fűszer, az első nyári céklák  friss ízét hangsúlyozva ebben a jégkrémben. Azonban lehet  próbálkozni  kerti  fűszerek hozzáadásával én biztos fogok,  majd   beszámolok az eredményről.

A kikevert  krémet  formákba öntve  mélyhűtőben  kihűtve  néhány óra elteltével már fogyaszthatjuk  is  jégkrémként.




céklás jégkrémet tesztelünk

















Hozzávalói:
  • 4-5 kisebb cékla leve
  • 1 evőkanál  méz
  • 1 citrom leve
  • 1 narancsleve
  • 4 dl natúr joghurt


Jó étvágyat !
Ha tetszett a bejegyzés, recept, készítsd el te is, ha van kedved írd meg a véleményed,örülnék neki! Csatlakozhatsz a rendszeres olvasókhoz, vagy követheted a Rozmaring & ibolya Facebook oldalát is, hogy ne maradj le a blog újdonságokról !
📷 https://www.instagram.com/rozmaringesibolya/

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Printfriendly

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...