2011. július 20., szerda

Kajszi-, vagy sárga-, a barack ??



Sárgabarack  július van  mindenütt nagy" hegyekben "  a nagy  befőzések,   lekvárok,   jam-mek  jutnak eszembe, mintha én is részese lennék ...
Pedig olyan szerencsés vagyok, hogy nekem házhoz jön  a házi barack lekvár-,jam . Készíti lelkesen az Anyukám  és Anyósom  is. Mi csak fogyasztjuk, meg az alapanyagot szerezzük be hozzá. Azért egy-egy üveg különleges,fűszeres  lekvár nálam is készül.

Most  leves  is lett
  

  Tolcsvai   hideg  joghurtos sárgabarackkrém leves


Mitől tolcsvai , hát persze, hogy nem ott termett  a barack,  az innen van a szomszédból  Duna melletti  gyümölcsös kertből  a korábban bemutatott néni hozza  frissen a piacra.
Akkor mitől,  mi mástól mint a  bele csöpögtettett  tokaji bortól .....Zamatos barack és ez a  bor  remekül kiegészítik egymást, nem véletlenül a  közelmúltban megrendezett rangos versenyen  a zsüri így értékelte  a benevezett  2007-es 5 puttonyos aszút : -" világos, citromsárga színű bor koncentrált citromvirág-, sárgabarack- grapefruitaromákkal. Füstös és édes, perzselő savassággal a szájpadláson és friss citrusízekkel kísért őszibarackos érettséggel"  kell- e  még tovább  indokolni ....

A sárgabarackot  megmostam, kimagoztam cukorral felfőztem, ám ép csak hagytam rottyani egyet már el is zártam  tűzhelyet. Amint kihűlt a barack joghurttal krémesre kevertem és  meg csepegtettem  tokaji borral .
Ha  már nem lesz  friss barack,majd akkor lehet jamből is készíteni .


Hozzávalói :


  • 400 g friss sárgabarack

  • 40 g cukor

  • 8 dl joghurt( natur ,amit én használok egészen folyós)

  • 1/2 dl tokaji bor  / nem kell  feltétlen Aszú,/most Tolcsvai   édes cuve-t,(ami a kabar és hárslevelű -ből van)tettem bele, a neve 
  •    mennyegző





 További ajánlatok a sárgabarack " felhasználásához "

sárgabarack chutney
sárgabarack öntet  fagylalthoz
sárgabarack granita


Jó étvágyat!


Ha tetszett a bejegyzés, recept, készítsd el te is, írd meg a véleményed, csatlakozz a rendszeres olvasókhoz,kövesd a Rozmaring & ibolya Facebook oldalát is!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Printfriendly

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...