2012. július 24., kedd

Serpenyős rostélyos avagy ...nyári egytál étkem

...leánykori nevén a

                                           paprikás krumpli.




"az az  igazi gazdaasszony  aki   olyan ízletesen készít egy üres paprikás krumplit, hogy mindenki  azt hiszi: kolbász is főtt benne!"-adja Egressyné szájába   e szavakat Kertész  Erzsébet  Az első Gertrudis című ifjúsági  regényében
Igaza lehet ?




paprikás krumpli


paprikás krumpli


Enyhén szólva nem az esetem,  sose tudtam olyan jól elkészíteni mint azt mások teszik, pl az  Anyukám. Azért is történhetett anno, hogy  az 50-es évek  pályaudvari  restiében valami különlegeset akart rendelni s  mondhatni nagyon meglepődött amikor az általa kiválasztott  serpenyős rostélyos hm.. m,  a megszólalásig hasonlított a paprikás krumplira.
Rég volt, azóta már Ő is tisztában vele  a serpenyős rostélyos  és a paprikás krumpli  nagyon   hasonló.....
Jó magam, hanyagoltam is jó ideje, talán még  azt is mondhatom az elmúlt évtizedben nem is készítettem,    (?) ...
Ezen bevezető után  nem is tudom megmondani most miért, de  ez lett  a mai ebédünk,  nagy gonddal készíttettem jobban odafigyelve, mintha  bonyolult   konyha technikai   étel készülne  s meg is lett az eredménye,  ízlett !!!



saját sütésű kenyér
Lehet  nem a klasszikus   paprikás krumpli  recept szerint készült  de  igyekeztem, minden hozzávaló meg volt .
Szalonna, piros paprika,friss(tenyérnyi ) paradicsom,  szép cső zöldpaprika,  hagyma  s  a krumpli természetesen, némi só. Került  mellé frissen sütött házi kenyér,   jégbe hűtött  kovászos uborka a ( sokadik  "adag " e szezonban ), friss paprika,   paradicsom   salátaként s az elmaradhatatlan erős paprika   igény/ízlés szerint  ( természetesen külön  tálalva).


Vajon sült  hátszín  - rostélyos szelet   . 
 


Először a bacon szalonnát  vágtam csíkokra majd kockára . Felolvasztottam, az apróra vágott  hagymát ezen a  zsiradékon  üvegesre pároltam, ezután  zöldpaprika  csíkokat sütöttem  át majd  cikkekre vágott burgonyát   állandó kevergetés közben, hogy  oda ne kapjon .
Mikor már kis kérget kap a krumpli, megszórtam pirospaprikával, megsóztam, a héjától lehúzott összevágott paradicsomot  is rádobva  még  átkevertem egyszer, figyelve,  ha pirospaprika   megég , megkap, keserű lesz, ..felöntöttem kevés  húslével, ( csontleves, húsleves  ami van  /ha nincs "más" víz is jó ), hogy ellepje, s  a lángot mérsékelve  fedő alatt   hagytam főni.  Ez idő alatt ropogósra vasaltam az abroszt ( meg a többi ruhát  is, ha már a vasaló be van kapcsolva ),megterítettem .





rostélyos szelet

A húst csak amikor már a krumpli puha  kezdtem el sütni, hirtelen, kiolajozott serpenyőben  a  szeletek tetejére vajat morzsolva,
 pár perc kell csak, és kész.


Lehet  tálalni !
 
paprikás krumpli




Jó étvágyat !


Ha tetszett a bejegyzés, recept, készítsd el te is, ha van kedved írd meg a véleményed, örülnék neki! Csatlakozhatsz a rendszeres olvasókhoz, vagy követheted a Rozmaring & ibolya Facebook,Instagram vagy pinterest oldalát is, hogy ne maradj le a blog újdonságokról !
📷   https://www.instagram.com/rozmaringesibolya/
 🖼    https://hu.pinterest.com/rozIbolya/ 
🖋     https://www.facebook.com/rozmaringesibolya/

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Printfriendly

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...