2011. december 21., szerda

Szentestére halat


Már csak néhány nap  és megszólal a csengő a karácsonyfa alatt, van ahol ebéd és van ahol vacsora  az ünnepi étkezés e nap, ám  szinte mindenhol a hal a fő fogás.

halászléHagyományos  halászlé receptje  házanként változó és mellé  a rántott a hal,  legtöbbször ponty, burgonya salátával kerül  a magyar háztartások  többségében az ünnepi  asztalra.
Vagy mégsem ? Lehet  a hagyományok tiszteletben tartásával ezen a  szokásos menün  változtatni ?

Íme néhány ötlet.... 




Pisztráng mandula bundában
Pisztráng mandula bundában




Lazac filé vaslapon sütve  mángoldos burgonyával körítve
Lazac filé vaslapon sütve  mángoldos burgonyával körítve





Süllő filé kapris pestoszószban  tagliette-vel tálalva
Süllő filé kapris pestoszószban  tagliette-vel tálalva








Vegyes hal tál : ponty,harcsa,süllő filé roston, grillezett zöldség ágyon  kínálva
Vegyes hal tál : ponty,harcsa,süllő filé roston, grillezett zöldség ágyon  kínálva

Balatoni fogas filé hollandi mártásban

Balatoni fogas filé hollandi mártásban




Kókuszos lazac csíkok bambusszal és,rizzsel
Kókuszos lazac csíkok bambusszal és,rizzsel




Halat évközben is gyakrabban kellene fogyasztanunk ! Nem lehet eléggé hangsúlyozni a hal mennyire egészséges táplálék, mégis  a hazai fogyasztást a statisztika szerint a világon a legkevesebbet fogyasztók között  tartják számon. Talán ha  jobban ismernénk és változatosabban tudnánk elkészíteni nagyobb kedvet kapnánk hozzá, a hal beszerzése ma már nem lehet gond, hiszen szemet gyönyörködtető módon kínálják itthon is, számtalan  fajta tengeri és folyami hal is beszerezhető. Csak bátran, ki kéne próbálni !

Kókuszos lazac csíkok bambusszal és,rizzsel


A kókuszos lazacot  pálcikával fogyasztottuk .

A hal filét ( bőr nélkül ) keskeny csíkokra vágtam, frissen facsart citrommal meglocsoltam, kókuszreszelék-kukorica liszt keverékébe forgattam, pihentettem. Félóra múlva vokban  szezám olajat hevítettem,  a halat átforgattam rajta, pár percig rázva sütöttem, majd a bambuszt is hozzáadva további néhány percet folytattam a sütést, végül oysters sauce-t adtam hozzá, átkevertem és már tálaltam is .



Így készül percek alatt ízletes,  könnyű és különleges  étel akár az ünnepi asztalra is.
Tálaláskor frissen őrölt  színes borssal meghinthető.(Esetleg chili paprikával is ??)

Hozzávalók :


  • személyenként  150 g lazac filé
  • 2 citrom
  • 100 g kókuszreszelék
  • 50 g kukoricaliszt
  • tengeri só
  • szezám olaj  a sütéshez 1-2 kanálnyi
  • 200 g bambusz rügy
  • frissen őrült bors
  • oysters sauce ( 2-3 evőkanálnyi)

ünnepi teríték









Jó étvágyat ! 
Ha tetszett a bejegyzés, recept, készítsd el te is, ha van kedved írd meg a véleményed,örülnék neki! Csatlakozhatsz a rendszeres olvasókhoz, vagy követheted a Rozmaring & ibolya Facebook oldalát is, hogy ne maradj le a blog újdonságokról ! 



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Printfriendly

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...