2018. március 26., hétfő

Krumplis rétes

Ha rétesről esik szó,   akkor mindenkinek biztosan a először a  mákos rétes, túrós rétes netán  meggyes-, vagy almás rétes jut  az eszébe. Valljuk be  a sós rétesek nem olyan  ismertek vagy kevésbé  népszerűek .
Pedig finomak,  nagyon finomak tudnak lenni, mint ez  a krumplis rétes is.
 Adhatjuk  előételként, de  köretként  is, sőt nagy adag  salátával kínálva  akár főfogás is  lehet a  krumplis rétes is .




Én úgy nőttem fel, hogy az édesek  rétesek mellett mindig készült  sós rétes vagyis káposztás rétes is, mert az volt az  apukám kedvence és  a maradék  tésztából pedig  "vakarcsot" csinált  a nagymamám ,  ez  egy tejfölös tojásos töltelékkel készített rétes volt.

Innen már csak egy hajszál választja el a férjem családjában  készített  friss sajtos  ( inkább túrós ) és  mángoldos -friss sajtos réteseket ami szinte minden főbb  étkezés része mint előétel. Nálunk spenótos rétes is gyakran van. Tehát elmondhatjuk   mi  nagy  sós rétes rajongónak és fogyasztónak számítunk. 

A rétes  úgy magyar mint szerb  vagy  makedón  mindenki  magáénak vallja . Emlékszem néhány éve felfedeztem Belgrádban egy  kis üzletet  ahol a makedón tulajdonos  maga készítette  kisipari módszerekkel  a rétes tésztát. Nekem nagyon megtetszett,  a  gyerekkoromat idézte  a nagy asztal a műhelyben,   ahol  nyújtotta   a  rétes tésztát. Akárhányszor  betértem  az üzletbe  bekukucskáltam  a műhelybe is   a nagymama alakját véltem  látni amint  az asztal körül körbejár és kezére tekeri   a  felesleget,  a kinyújtott tésztát az   asztal sarkába akasztja  és tüsténkedik sürög  -forog .

Igen  meggyőződésem a nagymama készítette  a legfinomabb réteseket a világon .
Nos ez a "rétes készítő  mester"  váltig állította  a  rétes  makedón eredetű , én meg arról próbáltam meggyőzni   a  rétes magyar, jókat   vitatkoztunk e felől .
A blog  első bejegyzései közt  olvasható erről  bővebben .




Most  krumplis rétest   készítettem,   a tölteléke nem  más mit  az összetört  paprikás krumpli.

A kiterített  rétestésztára  halmozzuk az összetört  paprikás krumplit és  majorannával őrölt rozmaringgal, oregánóval hintjük még meg  mielőtt  feltekernénk .
Enyhén  meglocsoljuk  olajjal és forró sütőben ropogósra sütjük a  krumplis rétest.




Ha   olajjal készítjük  a paprikás krumplit  és nem teszünk bele szalonnát, kolbászt  se,  böjti ételként  is felszolgálhatjuk a krumplis rétest .
Kínáljunk  hozzá házi savanyút vagy friss idény salátát,   húsvét előtt már kapható néhány  zöld saláta  féle, fejessaláta is .
         
     

Hozzávalók :

  • egy csomag  réteslap
  • 1/2 mokkás kanál ,majoranna, oreganó,  rozmaring 
  • paprikás  krumplihoz:
  • 500 g  burgonya 
  • 1  kis fej vöröshagyma
  •  mokkás kanálnyi őrölt piros fűszerpaprika
  • evő kanál  olaj


A paprikás krumpli elkésztése  megtaláható egy korábbi bejegyzésben   serpenyős rostélyos címen  .


Jó étvágyat ! 
 Ha tetszett a bejegyzés, recept, készítsd el te is, ha van kedved írd meg a véleményed, örülnék neki! Csatlakozhatsz a rendszeres olvasókhoz, vagy követheted a Rozmaring & ibolya Facebook, Instagram vagy pinterest oldalát is, hogy ne maradj le a blog újdonságokról ! 



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Printfriendly

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...