2011. január 27., csütörtök

Úton vagyunk


Úton vagyun,  néhány  száz km mögöttünk és előttünk ....is  .Tudom az emberek  ha utaznak nem feltétlenül  gasztronómiai  élményekre vágynak  ha  pihenőt tartanak  útközben, de miért ne lehetne egyszerű biológiai szükséglet kielégítésen felül  ez is  kellemes környezetben eltöltött kívánatos  ételek fogyasztása. Nos úgy tűnik erre is van példa. Kellemes meglepetés,az autópálya melletti benzinkútnál. Ha  utazunk nem szoktunk  benzinkúton étkezni,  valahogy" nem az én stílusom"   ám  most  e mellett nem lehet csak úgy elmenni szó nélkül,   egyszerűen vonz  a kínálat -  talán csak tálalás miatt, de szemet gyönyörködtető,  gyümölcslevek , gyümölcsök,  saláták és a  meleg ételek  valamint a szendvicsek  is, mindez friss alapanyagokból rendkívül igényes, kifejezetten mutatós környezetben, kiegészítve  látvány konyhával .
Sajnos fényképeket nem tudtam készíteni, mert  a gép valahol a csomagtartóban elásva, meg váratlanul is ért . Így illusztrációként  vettem  néhány  képet a Marché facebook képtárából.

Végül én  egy könnyű leves mellett döntöttem, amihez három féle  levesbetét közül is választhattam, levesgyöngy, pirított kenyér kocka és palacsinta metélt, a fiúk a "pasta"azaz tészta mellett voksoltak így penne paradicsommal némi hússal  sok sajttal került a  tányérjukra, míg a desszert gyümölcskosár,  omlós linzer tészta ropogós csokoládéval bélelve könnyű krémmel töltve, színes gyümölcsökkel gazdagon megrakva, nekem a legjobban  a ribizli,( csodás piros fürt) szőlő ( kék hatalmas egész szemek) és kiwi kombináció tetszett, de volt mandarin -kiwi, ribizli-mandarin, szilva és más  féle is .
 A tea választék is hihetetlen különösen  azok után, hogy Villach- ban  az egyik patinás cukrászdában a kisasszony  így reagált -  tea  ?, hát  tea - mikor kérdeztem milyen  tea közül választhatnék, ami azt jelenti egy fajta  az is fekete tea áll  a rendelkezésemre, igaz megkérdezte tejjel vagy citrommal óhajtom -e,  ez persze nem sorolható  pozitív élmények   közé,   igaz ami igaz  Klagenfurtban egész tea lap  = mint itallap-/ ról választhattam  és  meg is tettem  boldogan, remek  provance  elnevezésű teát kaptam,  illatos volt, fűszeres és  aromás volt, kicsiny tüll zacskócskában   celofánban gondosan csomagolva érkezett, ilyen is volt.

  Bátran merem ajánlani  nem fog csalódni aki  betér egy ilyen benzinkút melletti  étterembe,  hogy melyik be,  nos  Marché a neve a világon  több 100 helyen előfordul, a prospektusokból tájékozódva megtudtam Magyarországon is jelen van már. 



2 megjegyzés:

  1. Mi is minden alkalommal megállunk a Balatonlellei éttermüknél, Zágrábból hazafelé. Ott jár nekem egy kávé, meg egy túrótorta:-)

    VálaszTörlés
  2. Sajnos az nem esik útba nekünk, de ha a Belgrad-Budapest menti autópálya mellett lenne....

    VálaszTörlés

Printfriendly

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...